225521

استقلال در ۲۲ دربی اخیر فقط ۲ برد در جریان بازی و یحیی در شش دربی فقط یک برد داشته است

این دربی را ببرید اگر زحمت نمی‌شود!

دنیای معدن- سه امتیاز شهرآورد فردا برای هر دو مربی استقلال و پرسپولیس از نان شب هم واجب‌تر است، فرهاد مجیدی برای قطع نوار مساوی تیمش در لیگ برتر و شکستن طلسم شکست دادن پرسپولیس در جریان بازی و یحیی برای حفظ بالانشینی در جدول و ادامه روند پیروزی در لیگ باید بدون اختیاط و با هدف برد تیم خود را به زمین مسابقه بفرستند.

به گزارش دنیای معدن - روزنامه گل نوشت: پرسپولیس و استقلال در حالی روز شنبه به مصاف هم خواهند رفت که هواداران دو تیم تشنه پیروزی در این مسابقه هستند. استقلال بعد از چهار تساوی پیاپی و در حالی که تقریبا وضعیت خطرناکی در جدول پیدا کرده به مصاف پرسپولیس می‌رود. غیر از این اما آبی‌ها یک مشکل بزرگ تاریخی هم دارند؛ این که در این سال‌ها بدجوری در نبرد شهرآورد از حریف سنتی عقب افتاده‌اند.

استقلال در ۲۲ دربی اخیر فقط دو بار در جریان مسابقه موفق به کسب برتری شده است و دو پیروزی دیگر این تیم در ضربات پنالتی به دست آمده که از نظر فوتبالی، در حقیقت «مساوی» منظور می‌شود. به این ترتیب خیلی از هواداران از فرهاد مجیدی انتظار دارند این روند را تغییر بدهد و استقلال را به سمت پیروزی در دربی روز شنبه رهنمون کند. به این ترتیب بحران تساوی‌های این تیم به پایان خواهد رسید و حتی ممکن است تنش و تشنج به سمت اردوگاه رقیب هدایت شود.

در طرف مقابل در پرسپولیس هم یحیی گل‌محمدی را داریم که آمار فوق‌العاده‌ای در دربی‌ها ندارد. او در شش مسابقه شهرآورد به مصاف استقلال رفته و تنها یک بار با گل عیسی آل‌کثیر برنده شده؛ آن هم در دیداری که شاید عملکرد این تیم چندان چنگی به دل نمی‌زد.

یحیی در این مدت دو بار هم در ضربات پنالتی به فرهاد مجیدی و استقلال باخته که این مساله برای هواداران تلخ و آزاردهنده بوده است. آنها مخصوصا از کری‌خوانی‌های مجیدی بعد از برخی از این دربی‌ها دل آزرده‌اند.

به طور کلی به نظر می‌رسد سرمربیان پرسپولیس و استقلال باید احتیاط را کنار بگذارند و در این بازی برای کسب پیروزی به زمین بروند. آنها نیاز دارند که با ارایه یک بازی خوب، رقیب سنتی را شکست بدهند و کارنامه پربارتری برای خودشان فراهم کنند. یک فوتبال خوب بازی کنید و این بازی مهم را ببرید؛ البته اگر زحمت نمی‌شود!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید