224813

۲ بازیکنی که پرسپولیس را متحول می‌کنند

دنیای معدن- پرسپولیس می‌تواند با استفاده از ۲ بازیکن در کناره ها، برای اولین بار سیستمی که دوست دارد را کامل بازی کند.

به گزارش دنیای معدن، شکست برابر آلومینیوم اراک در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر، یحیی گل محمدی را برآن داشت تا سیستم قدیمی پرسپولیس را رها کند و به سراغ سیستم جدیدی برود. این تیم بعد از مدت‌ها که با ۲-۴-۴ بازی می‌کرد در ۲ بازی اخیر ۳-۴-۳ را امتحان کرده است.

 سیستم سه دفاعه پرسپولیس، اما تا به حال بردی برایش در پی نداشته، ولی یحیی موفق شده روزنه‌های خط دفاعی را ببندد و نواقص موجود را برطرف کند. گلی که پرسپولیس هم در بازی آخر خورد نه حاصل اشتباه خط دفاعی بلکه حاصل یک ضربه ایستگاهی ... منتظره بود که با اشتباه دروازه بان این تیم به گل نشست. حال، تا به اینجا سیستم سه دفاعه توانسته انتظارات یحیی در خط دفاعی را برآورده کند، ولی مشکل اینجاست که هنوز در فاز هجومی نتیجه لازم را نگرفته است.

پرسپولیس، اما امیدوار است با استفاده همزمان از ۲ بازیکن در ترکیب، بالاخره این تحول را هم به وجود بیاورد تا این سیستم به کارایی واقعی اش برگردد. اصل استفاده از سیستم سه دفاعه به دلیل حضور وینگ بک‌هایی است که میل زیادی به هجوم دارند. اتفاقا یکی از دلایلی که باعث شد گل محمدی به سراغ این سیستم برود حضور سیامک نعمتی و وحید امیری بود؛ دو هافبکی که به اجبار به عنوان دفاع راست و چپ بازی می‌کردند. توانایی‌هایی مناسب دفاعی این دو و میل به هجوم زیادشان، در کنار قدرت دریبل زنی، باعث می‌شود تا سیامک نعمتی و وحیدامیری تبدیل به وینگ بک ایده آل پرسپولیس در این سیستم شوند، چون از این طریق در سمت چپ زوج ترابی- امیری و در سمت راست زوج عالیشاه – نعمتی، با فراغ بیشتری در کار‌های هجومی شرکت کرده و خلاقیت گمشده در خط میانی را هم برمی گردانند.

 مشکل، اما اینجاست که تا به حال پرسپولیس نتوانسته به طور همزمان از این دو نفر استفاده کند. مصدومیت سیامک نعمتی از یک سو و حضور وحید امیری در اردوی تیم ملی، ترکیب یحیی برای بازی ۱۰۰ درصدی با این سیستم را ناقص کرده بود به طوری که گل محمدی مجبور شد از مهدی شیری و سعید آقایی که دو دفاع راست و چپ کلاسیک هستند نه وینگ بک، در این پست‌ها استفاده کند.

حالا، اما شرایط فرق می‌کند، چون به نظر می‌رسد سیامک نعمتی از مصدومیت برگشته و وحید امیری هم خستگی ناشی از حضور در اردوی تیم ملی را پشت سر گذاشته است. به نظر می‌رسد دیدار با صنعت نفت، جایی باشد که یحیی برای اولین بار می‌تواند از ۲ مهره کلیدی اش در سیستم ۳-۴-۳ بهره ببرد؛ مهره‌هایی که می‌توانند این پرسپولیس را متحول کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید