224706

پرسپولیس | مشکل اصلی تیم یحیی چیست؟

دنیای معدن- چرا پرسپولیس در فصل جاری رقابت های لیگ برتر عملکرد خوبی از خود نشان نداده است؟ مشکل اصلی تیم یحیی چیست؟

به گزارش دنیای معدن و به نقل از شفقنا ورزشی، پرسپولیس در فصل جاری رقابت های لیگ برتر عملکرد خوبی از خود نشان نداده است.

سرخ پوشان پایتخت که قهرمان ۵ فصل اخیر رقابت های لیگ برتر بوده اند با افت محسوسی مواجه شده اند به طوریکه از ۵ بازی خود تنها ۸ امتیاز کسب کرده اند البته از بخت خود پرسپولیس تیم های مدعی قهرمانی هم خوب ظاهر نشده اند به طوریکه سپاهان در دو بازی اخیر خود تنها یک امتیاز کسب کرده و استقلال هم دو تساوی ناامید کننده رابه دست آورده است.

مشکل اصلی پرسپولیس چیست؟ تیم یحیی در خط دروازه و دفاعی از اقتدار فصل قبل برخوردار نیست و در هر ۵ بازی دروازه تیم باز شده است. سرخ پوشان در خط حمله هم با جدایی مغانلو روزهای خوبی را سپری نمی کردند و آل کثیر دروازه خالی را کج می بیند و مهدی ترابی هم از روزهای اوج خود فاصله گرفته است و البته وحید امیری هم در رفت و برگشت تیم ملی و پرسپولیس کارایی خود را از دست داده است.

مشکلات پرسپولیس در خارج از میدان هم زیاد است و هنوز پنجره نقل و انتقالاتی تیم بازنشده است اما مشکل اصلی در این تیم یحیی خط میانی است. خلا نوراللهی به شدت در پرسپولیس احساس می شود. در فصل قبل هم تیم یحیی در برهه های از زمان با افت محسوسی مواجه شد اما نوراللهی در کنار عملکرد بسیار خوبش در کارهای دفاعی در حمله هم کمک شایانی به تیم کرد و با گل های بسیار حساسی که به ثمر رساند باعث شد تا یکی از اصلی ترین عامل های قهرمانی پرسپولیس باشد.

خط میانی پرسپولیس در فصل جاری چنگی به دل نمی زند. اسدی و سرلک به عنوان دو هافبک دفاعی اصلا در کارهای هجومی شرکت نمی کنند و از جنب و جوش لازم در میانه میدان برخوردار نیست و مهم تر اینکه خلا یک هافبک بازیساز به شدت در میانه میدان پرسپولیس احساس می شود.

در سال های اخیر حضور بازیکنانی مثل مسلمان، سروش رفیعی، بشار رسن و حتی نوراللهی اقتدار خاصی به خط میانی سرخ پوشان بخشیده بود اما در فصل جاری خط میانی پرسپولیس به شدت ضعیف شده است و حتی عالیشاه هم از روزهای خوب خود فاصله گرفته است.

گل محمدی اگر می خواهد که تیمش را از بحران خارج کند باید تغییرات در خط میانی به وجود آورد در غیر این صورت روزهای خوبی برای این پرسپولیس پیش بینی نمی شود.

منبع: شفقنا ورزشی

 

دیدگاهتان را بنویسید