224156

بازگشت ستاره پرسپولیس به ترکیب اصلی تیم ملی؟

دنیای معدن- علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی ایران در بازی‌های اخیر، دیدار با سوریه را از دست داد تا شایعه بازگشت ستاره پرسپولیس به ترکیب به گوش برسد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از فرارو، تیم ملی ایران باید روز سه شنبه در ششمین دیدار از مرحله انتخابی جام جهانی به مصاف سوریه در کشور اردن برود. این بازی، اولین دیدار از مرحله برگشت رقابت‌های گروهی است. دیدار با سوریه قعرنشین اگرچه روی کاغذ زیاد دست و پا گیر نخواهد بود، ولی شاید غیبت علیرضا جهانبخش تا حدودی معادلات را به هم بریزد.

 کاپیتان تیم ملی ایران در بازی‌های اخیر، با دریافت کارت زرد در دیدار با لبنان، بازی روز سه شنبه با سوریه را از دست داد. غیبت جهانبخش حالا می‌تواند ترکیب تیم ملی برای بازی پیش رو را دستخوش تغییر کند و شاید بیشترین سود را مهدی ترابی، ستاره خاموش این روز‌های پرسپولیس ببرد. ترابی با وجود دعوت شدن‌های مکرر به تیم ملی، فرصتی برای بازی کردن به دست نیاورده است. حالا اگر دراگان اسکوچیچ همچنان مصر باشد که با همان سیستم ۳-۳-۴ معروف خودش بازی کند، شانس مهدی ترابی برای قرار گرفتن در ترکیب بالا می‌رود.

تیم ملی این روز‌ها مهدی طارمی را ندارد و سردار آزمون مهاجم اصلی خواهد بود. علی قلی زاده و جهانبخش هم در دیدار با لبنان او را در خط حمله یاری می‌کردند. با توجه به بازی خوب قلی زاده، جای او در ترکیب برای بازی با سوریه هم فیکس است، ولی حالا این سوال مطرح می‌شود که چه کسی قرار است به جای جهانبخش بازی کند. ایران می‌تواند با تغییر سیستم به ۲-۴-۴ از زوج کریم انصاری فرد و سردار یا مهدی قایدی و سردار آزمون استفاده کند، ولی دراگان نشان داده سیستم ۳-۳-۴ را بیشتر می‌پسندد، پس باید جا برای یک وینگر جدید در ترکیب باز شود. این پست می‌تواند به وحید امیری، آچار فرانسه فوتبال ایران هم برسد، ولی بازی نه چندان موثر سامان قدوس در میانه زمین و البته درخشش وحید امیری در این پست بعد از اعمال تغییرات، شاید دراگان را به صرافت بیندازد تا دوباره وحید امیری را در مرکز زمین قرار دهد.

به این ترتیب، پیش بینی می‌شود که مهدی ترابی، شانس زیادی برای بازی کردن به دست بیاورد. بازیکنی که این روز‌ها از اوج فاصله گرفته، در ترکیب پرسپولیس، زوج خوبی با وحید امیری در سمت چپ تشکیل داده اند و همین مورد شانس ترابی را برای بازی در ترکیب اصلی تیم ملی بالاتر می‌برد. پیش بینی می‌شود که برای بازی با سوریه دست کم سه تغییر صورت بگیرد؛ میلاد محمدی در سمت چپ خط دفاعی بازی کند، وحید امیری به جای سامان قدوس بازی کند و مهدی ترابی هم به جای جهانبخش در ترکیب قرار بگیرد. البته که نباید از شانس مهدی قایدی هم برای بازی در پست وینگر غافل بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید