224021

مرزبان: باید به تعطیلات لیگ عادت کنیم/ هنوز برای انتخاب رقبا زود است

دنیای معدن- مربی تیم فوتبال سپاهان گفت: بالای جدولی‌ها رقیبان اصلی ما هستند، اما هنوز برای فضاوت زود است و ممکن است سایرتیم‌ها نیز خود را مطرح کنند.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا مرزبان در گفت‌وگو با میزان، در مورد تعطیلی لیگ برتر پس از گذشت ۴ هفته از رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: در همه جای دنیا به همین شکل است و وقتی بازی‌های ملی است تیم‌ها، ملی‌پوشان را به فدراسیون می‌دهند. در ایران، اما شرایط کمی حاد‌تر است. قاره آسیا پهناور است در حالی که در اروپا کشور‌ها به هم نزدیک و سفر‌ها کوتاه است. به این ترتیب آن‌ها نیاز به ریکاوری خاصی ندارید، اما بازیکنان ما باید از اروپا به ایران بیایند و نیاز به ریکاوری دارند. این شرایط برای همه تیم‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کند. با این حال تیم ملی در اولویت است و باید خود را با این شرایط هماهنگ کنیم.

وی با اشاره به این که «باید شرایط فوتبال ایران را بپذیریم» تصریح کرد: ما دیگر به این شرایط عادت کردیم و به جای اعتراض‌های تکراری تیم خود را بر اساس شرایط، سازماندهی می‌کنیم. ما شرایط فوتبال ایران را پذیرفتیم و در آن شاغل هستیم در نتیجه نسبت به تغییراتی که ممکن است صورت گیرد واقع بین بوده و بر اساس این شرایط برنامه‌ریزی می‌کنیم. در این مدت به فکر آن هستیم تا نقاظ ضعف تیم را شناسایی و آن را برطرف کنیم. به خوبی از شرایط تیم خود با خبر هستیم و آن را اصلاح می‌کنیم.

مربی تیم سپاهان با اشاره به دو بازی اخیر تیمش خاطرنشان کرد: ما هنوز هم مدعی هستیم؛ تیم‌های دیگر برای امتیاز گرفتن از ما برنامه دارند. با این حال ما هنوز تیم‌های بالای جدول را رقبای اصلی خود می‌دانیم. هر چند هنوز برای فقضاوت زود است و ممکن است برخی تیم‌های دیگر رشد کنند. فکر می‌کنم فولاد می‌تواند یکی از تیم‌هایی باشد که تغییر کند و خود را بالا بکشد و شاید تیم‌هایی در آینده به مدعی تبدیل شوند که اصلا فکرش را نمی‌کنید. هر تیمی می‌تواند به لحاظ ساختاری و از نظر روانی، با رعایت اصل همبستگی به مدعیان اضافه شوند.

مرزبان یارگیری سپاهان را منطقی دانست و تاکید کرد: ما سعی کردیم به جای مهره‌های جدا شده خوبمان بازیکن خوب بگیریم. در اصل شش بازیکن خوب از ما جدا شدند و به جای آن‌ها و بر اساس منطق و نیاز کاریمان چهار بازیکن جذب کردیم. زمانی می‌توان گفت ما ریخت و پاش کردیم که در هر پست بازیکنان بی نهایت بهتر گرفته باشیم در حالی که ما با نگاهی اصولی سعی کردیم بازیکنانی بگیریم که بر اساس نیاز کاریمان باشد. ما به دنبال بازیکنانی رفتیم که نقاظ ضعف تیم را ترمیم کنند. اینطور نبود که، چون فلان بازیکن خوب است جذبش کنیم. در اصل، چون بدون سر صدا و فقط بر اساس نیازمان خریدیم باعث شد تیم بهتری شویم.

 

دیدگاهتان را بنویسید