221994

از مربی قهرمان تا مربی قعرنشین منتظر فرصت طلایی

دنیای معدن: لیگ بیست ویکم فوتبال با وجود مربیان پشت خط مانده در حالی آغاز خواهد شد که بدون شک کوچکترین لغزش می تواند بزرگترین فرصت برای حضور آنها روی نیمکت فراهم کند.

 

به گزارش دنیای معدن به نقل از مهر، بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی از ۲۷ مهرماه سال جاری آغاز می‌شود که ۱۶ باشگاه پس از کش و قوس‌های زیاد بالاخره تکلیف نیمکت خود را مشخص کردند.

سرمربیان لیگ برتری در حالی انتخاب شدند که تغییراتی را در بین باشگاه‌های میانه جدول شاهد بودیم اما باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال تهران و سپاهان اصفهان که رتبه‌های اول تا سوم لیگ برتر بیستم را از آن خود کرده بودند دست به تغییر سرمربی نزدند.

تیم‌های هوادار تهران و فجر شهید سپاسی شیراز نیز با صعود به لیگ برتر، تصمیم گرفتند سرمربیان خود را حفظ کنند تا رضا عنایتی و علی اصغر کلانتری در جمع مربیان برتر فوتبال باشگاهی ایران قرار بگیرند.

ثبات در تیم‌های بالای جدول به احتمال زیاد در کسب نتایج موفق در لیگ برتر بیست و یکم برای این تیم‌ها تاثیر خواهد داشت. با این حال برخی تیم‌ها نیز روندی کاملا متفاوت در پیش گرفتند.

تیم‌هایی نظیر نفت مسجد سلیمان، آلومینیوم اراک، تراکتور تبریز، صنعت نفت آبادان بعد از تغییراتی که در کادر فنی داشتند، سرمربی خود را انتخاب کردند تا هر هفته اسم یک نفر برای سرمربیگری در این تیم به چشم بخورد.

این باشگاه ها در حالی برای انتخاب سرمربیان خود با شک و تردید رفتار کردند که گزینه‌هایی همچون جواد نکونام، محمود فکری، ابراهیم صادقی، سیروس پورموسوی و مجید جلالی پشت خط ماندند.

از مربی قهرمان تا قعرنشین منتظر فرصت طلایی

نکونام با وجود داشتن پیشنهاد رسمی از سه تیم لیگ برتری به توافق نهایی با آنها نرسید؛ در حالی با فولاد خوزستان در فصل گذشته موفق به قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم اهوازی شد. نکونام که گزینه آلترناتیو فرهاد مجیدی در استقلال محسوب می‌شد فعلا درباره بیرون ماندن خود از جمع مربیان لیگ برتری سکوت کرده است تا شاید با کوچک‌ترین اتفاقات لیگ برتری تبدیل به بمب خبری مربیان در لیگ بیست و یکم شود.

از مربی قهرمان تا قعرنشین منتظر فرصت طلایی

محمود فکری نیز پس از حضور چند روزه در قامت سرمربی نفت مسجدسلیمان جای خود را به سیروس پورموسوی داد. پورموسوی نیز تنها یک هفته شماره یک بودن روی نیمکت این تیم را در مقابل اسم خود به یدک کشید تا بدون برگزاری حتی یک تمرین با مسجدسلیمانی‌ها جایش را به فراز کمالوند بدهد.

از مربی قهرمان تا قعرنشین منتظر فرصت طلایی

فراز کمالوند که از او به عنوان مارکوپولوی مربیان لیگ برتر ایران یاد می شود، پس از ترک باشگاه استقلال و جدایی از جمع دستیاران فرهاد مجیدی سرمربی سایپا شد. او پس از چند هفته از جمع نارنجی پوشان استعفا داد تا سرمربی تراکتور تبریز در روزهای ابتدایی نقل و انتقالات تابستانی شود.

اتفاقات رخ داده در تبریز با تراکتوری‌ها سبب شد تا او بار دیگر از سمت خود استعفا داده و مربیگری را این بار در مسجدسلیمان ادامه دهد.

باید دید پشت خط مانده‌های فوتبال باشگاهی ایران چه زمانی برای هدایت تیم‌های باشگاهی فرصت خودنمایی پیدا می‌کنند یا اینکه شخصی تازه در بین مربیان برای خودش اسم و رسم پیدا می‌کند و فوتبال ایران را از چرخه فعلی اسم‌ها خارجی می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید