220989

سرمربی استقلال بر سر ترکیب مقابل الهلال ریسک نمی کند

دوشنبه شب استقلال مقابل الهلال قرار می‌گیرد و اگر بتواند مانند بازی‌های مرحله گروهی نمایش خوبی در این رقابت داشته باشد، یک مرحله دیگر در لیگ قهرمانان آسیا پیشروی خواهد کرد.

استقلال در بازی با الهلال تعداد قابل توجهی از بازیکنانی که در مرحله گروهی در اختیار داشت را ندارد. مهدی قایدی، شیخ دیاباته، محمد نادری، هرویه میلیچ و مسعود ریگی بازیکنانی هستند که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا غالباً در ترکیب اصلی استقلال به میدان می‌رفتند.
در غیاب این بازیکنان تغییراتی به طور قطع در ترکیب استقلال ایجاد خواهد شد. شاید اگر استقلال درگیر لیگ برتر بود و ترکیب خود را بدون این بازیکنان مورد آزمایش قرار می‌داد نگرانی آنچنانی نسبت به این بازی وجود نداشت اما به دلیل تعطیلی لیگ استقلال و دیگر نماینده‌های فوتبال ایران بدون برگزاری بازی رسمی باید به مصاف رقبای خود بروند که استقلال نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وضعیت موجود ایجاب می‌کند تا فرهاد مجیدی ترکیبی با حداقل ریسک ممکن را به میدان بازی با الهلال عربستان بفرستد و مردانی را برگزیند که از آمادگی ذهنی و فنی بهتری در قیاس با دیگر بازیکنان برخوردار باشند. گرچه مجیدی مشت خود را باز نکرده اما از شیوه تمرینات پیدا است چه بازیکنانی در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند. با غیبت مظاهری، شانس حسینی برای بازی مقابل الهلال قطعی است. در خط دفاع نیز سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند و عارف آقاسی حضور خواهند داشت.
استقلال به احتمال بسیار زیاد با 3 دفاع بازی می‌کند. بازیکنان کناری نیز وریا غفوری و جعفر سلمانی خواهند بود که کمی متمایل به جلو بازی خواهند کرد اما قطعاً سرمربی استقلال در زمان دفاع از آنها کمک خواهد گرفت. در خط میانی نیز مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک نفس و آرش رضاوند را خواهیم دید. گمانه زنی‌هایی درباره حضور برخی بازیکنان جوان در خط میانی شده بود اما مجیدی به بازیکنانی بازی می‌دهد که بیشتر در ترکیب اصلی به میدان رفته‌اند.
حتی بابک مرادی هم اقبال کمی برای بازی در ترکیب اصلی ندارد. در خط حمله نیز تکلیف استقلال کاملاً روشن است. ارسلان مطهری و امین قاسمی‌نژاد فرصت خواهند داشت تا برای نخستین بار در کنار هم به میدان بروند اما جالب توجه است که بدانیم اگر مطهری یا قاسمی‌نژاد نیاز به خروج از میدان داشتند، مجیدی چه گزینه‌هایی خواهد داشت؟! روی نیمکت استقلال برخلاف فصل قبل دست سرمربی استقلال چندان باز نیست. بازیکنانی که می‌توانند به جای قاسمی‌نژاد و مطهری در ترکیب بازی کنند محدودند. سبحان خاقانی و آرمان رمضانی دو بازیکنی هستند که بیش از دیگر بازیکنان شانس خواهند داشت. از محمد آزادی هم می‌شود نام برد.
ترکیب احتمالی استقلال مقابل الهلال:
سید حسین حسینی - سیاوش یزدانی - محمدحسین مرادمند - عارف آقاسی - مهدی مهدی‌پور - زبیر نیک نفس - وریا غفوری - جعفر سلمانی - آرش رضاوند(بابک مرادی) - امین قاسمی‌نژاد - ارسلان مطهری
*به این ترتیب از میان بازیکنان جدید به خدمت گرفته شده 3 بازیکن در ترکیب اصلی حضور خواهند داشت و برای اولین بار بازی برای استقلال را تجربه خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید