228151

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در گفت‌وگوی اختصاصی با دنیای معدن:

زیرساخت‌های ورود معادن به بورس باید ایجاد شود

دنیای معدن-صبا نمایشی: معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زیرساخت‌های ورود معادن به بورس باید ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این موضوع در وزارتخانه در دست بررسی است.

رضا محتشمی پور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن افزود: ورود معادن به بورس کار ساده ای نیست و با پیچیدگی‌هایی همراه است.
 

وی بیان داشت: وزارت صمت در حال بررسی است تا بتواند زیرساخت‌های لازم را برای عرضه معادن در بورس فراهم کند.

 

معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: به هر حال معادن در مقاطعی از طول عمرشان با ریسک های زیادی مواجه هستند و در آن دوره ها نمی‌توان انتظار ورود آنها به بورس را داشت.
 

وی تصریح کرد: در دوره هایی که این امکان وجود دارد باید ساختارهای متناسب با بورس ایجاد شود و این پروژه ای است که اکنون همکاران ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت درگیر آن هستند.
 

به گزارش دنیای معدن، کارشناسان نیز معتقدند: ورود معادن به بورس، توسعه آنها، همچنین توسعه اشتغال، تولید و ارزآوری را به دنبال خواهد داشت.
 

پیشتر «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در معاونت امور معادن و صنایع معدنی، گفت: با تعریف قواعد و سازوکار در این بخش باید یک بازار خود تنظیم و با حداقل مداخله بیرونی ایجاد کنیم و این مأموریت جدید با تمرکز ویژه بر سازوکار بورس و مدیریت کنترل بازار مبتنی بر بورس انجام می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید