249776

افزایش ظرفیت و تولید زنجیره مس جهانی

دنیای معدن: طبق جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۱۹میلیون و ۸۹۹‌هزار تن مس تصفیه‌شده تولید کردند.

به گزارش دنیای معدن، این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۸میلیون و ۸۹۵‌هزار تن بود که حاکی از افزایش ۵.۳درصدی تولید این محصول است.  ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه‌شده در جهان نیز طی ۹ماهه ۲۰۲۳ میلادی، ۲۴میلیون و ۹۲‌هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۳میلیون و ۳۲۸‌هزار تن)، حدود ۳.۳‌درصد افزایش یافت.

افزایش ۱.۱درصدی تولید معادن مس جهان

معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۱۶میلیون و ۳۲۴‌هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۶میلیون و ۱۴۶‌هزار تن بود که حاکی از افزایش ۱.۱درصدی تولید این معادن در جهان است. از این میزان، ۸میلیون و ۲۴۴‌هزار و ۶۰۰تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳میلیون و ۳۷۳‌هزار و ۹۰۰تن مربوط به «آسیا»، ۲میلیون و ۵۳۳‌هزار و ۷۰۰تن مربوط به «آفریقا»، یک‌میلیون و ۴۹۵‌هزار و ۵۰۰تن مربوط به «اروپا» و ۶۷۶هزار تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

 افزایش ۵ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۱میلیون و ۳۸‌هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۰میلیون و ۲۳‌هزار تن)، حاکی از افزایش ۵درصدی است.

قیمت جهانی مس؛ ۸۴۹۷دلار به‌ازای هر تن

براساس این گزارش، قیمت جهانی مس روز گذشته (۲۸ آذر ۱۴۰۲)، حدود ۸۴۹۷دلار در هر تن اعلام شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید