244822

فاز اول واحد کنسانتره مس مشگین‌شهر امسال تکمیل می‌شود

دنیای معدن: سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر گفت: فاز اول واحد کنسانتره مس این شهرستان تا اوایل زمستان امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش دنیای معدن، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر گفت: فاز اول واحد کنسانتره مس این شهرستان تا اوایل زمستان امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرام محمدی اظهار کرد: طرح مطالعه و اکتشاف معادن مس مشگین‌شهر که از سال ۸۰ در مناطق صاحب دیوان، دوست بیگلو، آق درق و نیاز آغاز و پس از مدتی تعطیل شده بود، با همت دولت از ۲ سال پیش با احداث کارخانه‌های فرآوری و تولید کنسانتره آغاز شده است.

وی پیشرفت فیزیکی این مجتمع تولیدی عظیم را بیش از ۵۰ درصد ذکر کرد و افزود: این مجتمع قرار است بر اساس زمان‌بندی اعلام شده تا پایان پایان آذرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

سرپرست فرمانداری مشگین شهر ذخایر معادن مس این شهرستان را بیش از ۱۵۰ میلیون تن ذکر کرد و اظهار کرد: در فاز اول این طرح یک میلیون تن فرآوری خواهد داشت و در فاز دوم نیز به ۱۲ میلیون تن توسعه خواهد یافت.

محمدی با بیان اینکه از تجریبات کارشنان مجرب خارجی در اجرای طرح در بخش آموزش و اکتشاف استفاده خواهد شد، گفت:با اجرای این پروژه زمینه برای اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر از افراد بیکار از جمله فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بخش‌های اکتشاف، کارگری، معدن، بخش مهندسی، راهسازی و سدسازی ایجاد شده است.

فرماندار مشگین‌شهر افزود: طرح مجتمع صنایع مس مشگین‌شهر تا پنج سال آینده همتای معادن سونگون و مس کرمان خواهد بود.

تاکنون پنج پهنه معدنی با ۱۲ معدن دارای پروانه اکتشاف در استان اردبیل شناسایی شده است که ۲ مورد آن در شهرستان مشگین‌شهر واقع شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید