242482

با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

نخستین جلسه تولید در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سال جدید برگزار شد

دنیای معدن: نخستین جلسه تولید در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سال 1402 با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن از مس پرس، با حضور دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، دکتر رحمتی مدیر تولید شرکت ملی صنایع مس ایران، مهندس محققی سرپرست مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و جمعی از معاونین، مدیران و مجریان مجتمع، نخستین جلسه تولید در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سال جدید که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب سال «مهار تورم و رشد تولید» نام گرفته است در محل سالن کنفرانس معاونت بهره‌برداری مجتمع برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تبریک سال نو و با اشاره به نامگذاری امسال به‌نام «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم به‌عنوان استراتژی کلان نظام، اظهار کرد: بهره‌وری باید سرلوحه کارمان قرار بگیرد که این بهره‌وری ابعاد گوناگونی دارد.

دکتر علی رستمی با بیان این‌که مهمترین عامل تورم در ایران، افزایش قیمت کالای وارداتی و مهمترین عامل کاهنده تورم، افزایش تولید ناخالص داخلی است، افزود: مأموریت ما در برابر شعار سال رعایت همین دو مورد است.

وی تأکید کرد: تمام همت خود را بگذاریم که بجای وارد کردن مواد، به فکر تولید و ساخت آن باشیم، قابل قبول نیست پس از 50 سال فعالیت در صنعت مس نیازمند برخی تجهیزات و مواد باشیم. بودجه ساخت داخل شرکت سقف ندارد و هر میزان که ساخت داخل را توسعه دهید کمک و حمایت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: امسال باید نهضت کاهش واردات را در شرکت ملی صنایع مس ایران ایجاد کنیم و هر ماه این روند رصد و بررسی شود و برای ما مهم است مدیری به سمت ساخت داخل و کاهش واردات گام بردارد.

رستمی به رشد تولید اشاره کرد و یادآور شد: این افزایش و رشد تولید با همت و دست توانای مدیران همین مجتمع رقم می‌خورد و این مجتمع قابلیت افزایش 20 تا 30 درصد تولید را دارد. در زمینه کاتد در سال گذشته 10 درصد رشد تولید رقم خورد. پروژه دره‌زار آماده افتتاح است، پروژه درآلو نیز آماده افتتاح است و امیدوارم در سفر ریاست جمهوری در یکی ‌دو ماه این دو پروژه افتتاح شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید