241495

نوآوری در تولید؛ رکن اصلی هوشمندسازی

دنیاای معدن: دومین نشست هوشمندسازی و توسعه فناوری‌های نوین در شرکت ملی صنایع مس با حضور معاون طرح و برنامه و بودجه، مدیران تحقیق و توسعه، فاوا، اتوماسیون صنعتی، نوآوری مجتمع‌های تولیدی و مدیر تحقیقات و فناوری و ساخت برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن از مس پرس، در این نشست دکتر شایسته معاون طرح و برنامه و بودجه اهداف و مزایای هوشمندسازی و ارتقاء فناوریها را به مدیران مربوطه یادآورشده و افزود: «تولید بهینه و پایدار، سهولت و ایمنی بالاتر و تولید مس سبز همگام با مسائل زیست محیطی از مهمترین مزایای هوشمندسازی معدن و بخش تولید است».

همچنین ایشان تاکید کرد: رسیدن به هم‌سطحی و به روزآوری فناوری‌ها در مجتمع‌های تولیدی سه گانه و معادن کوچک مقیاس ضروری است.

در این جلسه طرح‌ها و پروژه‌های هوشمندسازی اولویت‌دار شرکت ملی مس و مصادیق آن در مجتمع‌های تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و اعضا نظرات خود را در این خصوص ارائه کردند.

در پایان، برنامه‌های عملیاتی و ساز و کار شرکت برای حرکت در مسیر ره نگاشت هوشمندسازی شرکت ملی صنایع مس و طرح تحول دیجیتال مورد بررسی قرار گرفت و پس از جمع بندی نظرات، تشکیل و راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی برای اجرایی سازی هوشمندسازی در محورهای 8 گانه مصوب شد. 

همچنین موضوع "امنیت سایبری" با حضور برخی مدعوین و اعضای هیئت علمی مرتبط برگزار شد. در این جلسه گزارشی از وضعیت موجود امنیت سیستمها توسط مدیران مربوطه ارائه شد و اعضای حاضر به بررسی چالش‌ها و مسائل امنیت سایبری پرداختند. دکتر شایسته لازمه حرکت در مسیر استراتژی‌های جدید شرکت و هوشمندسازی را حصول اطمینان از امن بودن بسترها، سیستم‌ها و شبکه های ارتباطی شرکت عنوان کرد.

در انتهای این بخش از جلسه، سیاست‌های سایر شرکتها و کشورها در حوزه هوشمندسازی مورد بررسی واقع شد و استراتژی‌های شرکت ملی صنایع مس در این راستا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید