240923

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

دستیابی به معدن طلا و مس در کلاس جهانی با ارتقای کارآمدی اکتشاف در خراسان جنوبی

دنیای معدن-مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: این شرکت با ارتقای بهره وری و کارآمد کردن حوزه اکتشاف، به ۳ معدن جدید در کلاس جهانی دست یافته که یکی از این معادن، معدن پلی متال طلا و مس در خراسان جنوبی است.

به گزارش دنیای معدن، خدایار کریم نژاد گفت : نخستین معدن ،مس جانجا در سیستان و بلوچستان [دستیابی به ۳ معدن در کلاس جهانی با ارتقای کارآمدی اکتشاف] است که در آن، ۸۷ هزار متر حفاری صورت گرفته و در نتیجه حفاری ها، ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی و یک میلیارد تن ذخیره احتمالی، حاصل شده است و ۵ شرکت بزرگ صنایع معدنی برای احداث کارخانه و تولید ۱۳۰ هزار تن کنسانتره طی ۳ سال آینده حضور دارند.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود : دومین معدن با ثبت یک رکورد در حفاری اکتشافی با هزار و 550 متر است. این در حالی است که متوسط حفاری‌های انجام شده تاکنون، حدود ۲۰۰ متر بوده است.

خدایار کریم نژاد افزود : معدن سوم در کلاس جهانی، اکتشاف یک معدن پلی متال طلا و مس در خراسان جنوبی با ۲۰ هزار متر حفاری است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود : با اکتشاف معدن پلی متال  (طلا و مس) در خراسان جنوبی به ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی دست یافته ایم.

وی افزود: در چشم انداز ۱۴۰۴، در بخش استخراج و فرآوری معادن کشور، برنامه تولید ۷۲ میلیون تن است و امسال به رغم اینکه برنامه تولید ۶۲ میلیون تن بوده، به تولید ۶۵ میلیون تن می‌رسیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید