239108

خروج ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط شرکت ملی مس کرمان تکذیب شد

دنیای معدن: دنبال ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مبنی بر خروج اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی مس از استان کرمان، مدیر امور مالی شرکت ملی صنایع مس ایران، ضمن تکذیب این موضوع به ارائه توضیحات در این رابطه پرداخته است.

به گزارش دنیای معدن، هفته گذشته، محمد مهدی زاهدی-نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی- در تذکری شفاهی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، از خارج شدن اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی مس از بانک‌های استان کرمان به سبب سو مدیریت‌ها سخن گفت و اظهار کرد: این خروج اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی، مشکلاتی برای اشتغال و تأمین تسهیلات مورد نیاز تولید به وجود آورده است. چگونه در سال تولید، این اتفاق رخ داده است؟

وی تاکید کرده بود: بر اساس قانون درآمد شرکت‌ها باید در همان استان بماند.

به دنبال این موضوع، شرکت ملی صنایع مس ایران موضوع را تکذیب کرده و علی معیری- مدیر امور مالی شرکت ملی صنایع مس ایران توضیحاتی را ارائه کرده است:

طبق اعلام این سازمان، وی ضمن تاکید بر اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران، به عنوان شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، ملزم به رعایت قوانین و مقررات سازمان بورس و انجام تکالیف قانونی در رابطه با پرداخت سود سهام است، گفت: بر اساس این الزامات، در سال جاری، سود سهامداران (مصوب مجمع عمومی عادی سالیانه در تاریخ ۲۹ تیر ۱۴۰۱ ) از طریق سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) در دو نوبت؛ ابتدا در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ مبلغ یک میلیارد و ۷۶۷ میلیون تومان و سپس در تاریخ ۴ آبان ۱۴۰۱ مبلغ هشت میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان، در وجه حساب معرفی شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، واریز به سهامداران حقیقی و حقوقی پرداخت شده است.

مدیر مالی شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: ضمن اینکه در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۱ مبلغ سه میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان به سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌اند، پرداخت شده است.

معیری تاکید کرد: از آنجایی که منابع نقدینگی شرکت در بانک‌های استان‌های محل فعالیت در کرمان (بیش از ۶۰ درصد) و آذربایجان شرقی (بیش از ۲۰ درصد) نگهداری می‌شود؛ پرداخت سود سهام به شرح مذکور با برداشت از این حساب‌ها به انجام رسیده است.

وی در پایان گفت: لازم به توضیح است، با وجود پرداخت جمعاً مبلغ ۱۳ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان سود سهام، مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان در حال حاضر در بانک‌های استان کرمان، نگهداری می‌شود؛ این درحالی است که موجودی نقدینگی در بانک‌های استان کرمان در ابتدای سال جاری ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید