237468

گزارش عملکرد شرکت ملی مس طی نیمه نخست امسال

دنیای معدن: عملکرد صنعت مس ایران در نیمه نخست سال جاری (از ابتدای سال تا ۲۶ شهریور ماه)، نشان می‌دهد علاوه بر اینکه صنعت مس ایران در تولید، استخراج و فروش رشد نسبت به سال گذشته عملکردی صعودی داشته که طی این مدت از برنامه‌های خود برای سال ۱۴۰۱ نیز ۱۱ درصد پیش است.

به گزارش دنیای معدن، طبق گزارش عملکرد ارائه شده از سوی شرکت ملی مس ایران، از ابتدای سال جاری تا روزهای پایانی شهریور ماه (۲۶ شهریورماه) این شرکت ۱۱ درصد از برنامه‌های خود بیشتر پیش رفته و نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نیز عملکرد بهتری داشته است.

تولید کنسانتره مس با رشد بالغ بر ۱.۴ درصدی از ۵۸۷ هزار و ۴۱۸ تن در مدت مشابه سال گذشته به  ۵۹۶ هزار ۲۲۷ تن رسیده است که هفت درصد هم برنامه تولیدی سال جاری بیشتر است.  

همچنین تولید لجن آندی ۲۸ درصد و اسید سولفوریک ۲۹ درصد در سال جاری نسبت به برنامه تولید شش ماهه ۱۴۰۱ پیش است. کاتد نیز در این مدت شش درصد بیشتر از برنامه‌ریزی‌ها تولید شده است.  

طبق اعلام شرکت ملی مس ایران، رشد کاتد تولیدی نسبت به برنامه تحقق یافته در حالیست که حدود ۱۱ هزار تن قراضه مس در کارخانه‌های ذوب کمتر از مدت مشابه سال گذشته مصرف شده و این به معنای یک دستاورد برای صنعت مس محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، فروش داخلی این صنعت نیز ۴۴ درصد رشد داشته است. ارزش ریالی ثبت شده حاصل از فروش شرکت ملی مس ایران، تا ۲۶ شهریورماه معادل ۵۱۶ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال  بوده که در مقایسه با ارزش فروش در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۱۹ درصدی را ثبت کرده است.

این در حالیست که قیمت جهانی مس افت ۲۵ درصدی داشته، اما در مجموع مس ایران در زمینه فروش داخلی و خارجی ۲۶ درصد از برنامه جلوتر پیش رفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید