232192

اعلام آمادگی شرکت مس برای همکاری با انجمن مس ایران

دکتر رستمی: متعهد به اجرای برنامه توسعه 13 میلیون یورویی هستیم

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت ملی مس با اشاره به روند توسعه‌ای صنعت مس در دهه گذشته گفت: شرکت ملی مس طی 10 سال گذشته با کاهش سرمایه‌گذاری مواجه بوده است؛ باید به‌طورقطع عقب‌ماندگی غیرعمدی ایجادشده را جبران کنیم.

به گزارش دنیای معدن به نقل از مس پرس، دکتر علی رستمی  در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن مس ایران که در محل شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد در خصوص توسعه صنعت مس گفت: باید بررسی کنیم که آیا صنعت مس ایران همپای رقبای خود  توسعه یافته است یا خیر؟ اگر توسعه یافته دلایل آن چه بوده و اگر هم توسعه نیافته موشکافی کرده و علت آن را بیابیم.

مدیرعامل شرکت ملی مس با اشاره به اینکه کشور ما بر روی کمربند جهانی مس قرار گرفته، افزود : 17 میلیارد تن مواد معدنی کشف‌شده مس داریم و با درنظر گرفتن معادن بخش خصوصی، در مجموع بالغ بر 20 میلیارد تن ماده معدنی کشف شده در کشور داریم.

رستمی ادامه داد: بر این اساس تا 250 سال آینده، ماده معدنی داریم و دارای رتبه هفت دنیا در زمینه ماده معدنی کشف شده هستیم، اما در تولید مس کاتد در جایگاه 19 دنیا قرار داریم.

وی با اشاره به موفقیت برخی کشورها در زمینه افزایش تولید مس اظهار کرد: برخی کشورها چون کنگو و زامبیا علی‌رغم وجود مشکلاتی چون مواجهه با جنگ، در زمینه میزان تولید، از ما جلوتر هستند و باید سؤال کرد که «چرا دچار عقب‌گرد در صنعت مس کشور شده‌ایم؟»

مدیرعامل شرکت ملی مس ضمن مقایسه روند پیشرفت صنعت مس با دیگر صنایع گفت: در مقایسه صنعت مس با صنایعی مانند فولاد و آلومینیوم دریافتیم صنعت مس همپای سایر فلزات در ایران توسعه نداشته است.

رستمی با تأکید بر ضرورت وفاق کامل برای توسعه مس و گسترش همکاری‌ها گفت: شرکت مس آمادگی همکاری با انجمن مس ایران را دارد. از مشارکت در پروژه‌هایی که در راستای توسعه صنعت مس باشد قطعاً استقبال خواهیم کرد.

 

مدیرعامل شرکت ملی مس با بیان اینکه معتقدم صنعت مس به هر میزان توسعه یابد، شرکت ملی مس توسعه می‌یابد تصریح کرد: منافع ما در توسعه صنعت مس است.

رستمی با اشاره به اینکه دولت انتظار دارد شرکت‌هایی نظیر مس برای توسعه و درآمدزایی بیشتر وارد عمل شوند افزود: نه‌تنها باید به نقش خودمان واقف باشیم، بلکه باید برای جبران عقب‌افتادگی صنعت مس دست‌به‌دست یکدیگر بدهیم تا موانع را از سر راه برداریم.

وی همچنین با اشاره به وجود 3000 دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز در بخش معدن و صنعت مس تصریح کرد: باید برای خرید بیشتر تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز و ضروری این صنعت، اقدام کرده و برای توسعه هر چه سریع‌تر و بیشتر از کشورهای مختلف دنیا کمک بگیریم.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به برنامه تدوین شده 13 میلیون یوریی توسعه شرکت مس در مدیریت پیشین تصریح کرد: اجرای این برنامه بر دوش ما  است و بنده نیز مصمم و متعهد به اجرای آن هستم و از شما هم می‌خواهم که ما را در این امر یاری کنید.

رستمی در ادامه تأمین آب و برق در صنعت مس را امری ضروری دانست و بیان کرد: بحث تأمین انرژی به‌ویژه آب از جمله دغدغه‌های شرکت مس است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه از اعضای هیئت مدیره انجمن مس ایران خواست تا بازوی فکری خوبی برای دولت بوده و در زمینه رفع مشکلات و موانع برخورد فعالانه داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه «بهرام شکوری» رئیس انجمن مس ایران به همراه سایر اعضای و تعدادی از فعالان صنعت مس ضمن تبریک انتصاب دکتر رستمی به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران مطالبی را پیرامون «مالیات»، «عوارض» و «حقوق دولتی» در بخش معدن مطرح کردند. در این جلسه «بهروز رحمتی»، معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس و «سعد عبدی»، مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس نیز حضور داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید