229543

فرماندار رفسنجان: زمینه اشتغال ۲ هزار نفر در صنایع مس فراهم شده است

دنیای معدن- فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان گفت که زمینه اشتغال ۲ هزار نفر از افراد بومی منطقه در حوزه صنایع مس طی نیمه دوم سال آینده فراهم شده است.

به گزارش دنیای معدن، علی اکبر پورمحمدی در جمع نمازگزاران جمعه در شهر رفسنجان با تشریح دستاوردهای انقلاب در بخش های مختلف افزود: تحقق ۲۹۱ هزارتن تولید مس سرچشمه در سال جاری از جمله این موفقیت ها به شمار می رود که به دست متخصصان توانمند داخلی رخ داده است.

وی همچنین با تشریح ثمرات انقلاب در دیگر بخش های اقتصادی گفت: ۳۵ درصد تولید پسته کشور توسط کشاورزان رفسنجانی انجام می شود؛ ۱۵۰ هزار نفر در قالب ۴۰ هزار خانوار با کشاورزی پسته در ارتباط هستند و ارتزاق می کنند.

تلاش برای راهکار توسعه کشاورزی رفسنجان

فرماندار رفسنجان با اشاره به مشکلات حوزه آب شهرستان خاطرنشان کرد: در نظرسنجی مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط و نیز کشاورزان برای حفظ و توسعه کشاورزی رفسنجان، راهکارهایی مناسب را انتخاب و اجرایی خواهیم کرد که در آینده نزدیک اطلاع رسانی می شود.

وی به مواد قانونی ۲۷ و ۲۸ در امور تعادل بخشی آب کشاورزی اشاره کرد و افزود: طبق این قانون آب را می توان از سرزمینی به سرزمین دیگر انتقال داد و بهره وری داشت اما برخی مسئولان نگاهشان مثبت نیست و بخوبی این مواد قانونی اجرا نمی شود لذا در این زمینه اقدامات شایسته ای انجام شده تا این مواد قانونی به مرحله اجرا برسند و اراضی نیازمند آب کشاورزی بتوانند با استفاده از این قانون تولید محصول داشته باشند.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید