227866

معاون شرکت توسعه معادن وفلزات به دنیای معدن خبر داد:

معدن جانجا مرهون اکتشافات گسترده ایمیدروست/مردم سیستان و بلوچستان باید از منافع معدن جانجا بهره مند شوند

دنیای معدن -صبا نمایشی: معدن مس جانجا علی رغم ذخیره بالا که مرهون اکتشافات گسترده ایمیدروست با موضوعاتی از جمله عیار مس( حدود 0/26درصد), استحصال طلا, تأمین زیرساخت و ..... مواجه است، شاخص های اقتصادی پروژه به دلایل فوق خیلی بالا نیست و حقوق سهامداران باید رعایت شود، مدیریت کلان پروژه باید به گونه ای صورت گیرد که مردم خوب و بی ادعای استان محروم سیستان و بلوچستان به نحوی حتما از منافع معدن جانجا بهره مند شوند.

 امین صفری معاون معدن شرکت توسعه معادن وفلزات در خصوص فراخوان عمومی معدن مس جانجا به دنیای معدن گفت : با توجه به اینکه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن وفلزات حضور فعال و سرمایه گذاری در استان های مرزی را برای توسعه اقتصادی , امنیتی و رفاهی مردم مناطق یاد شده در دستور دارد, حضور در فراخوان عمومی واگذاری معدن مس جانجا را بطور جدی طی شش ماهه اخیر دنبال نموده به نحوی که با تشکیل بزرگترین کنسرسیوم معدنی در سرمایه گذاری آمادگی کامل برای این معدن ایجاد نمود. شرکت "ومعادن" به عنوان رهبر کنسرسیوم در کنار شرکت های چادرملو, گل گهر, گهرزمین, غدیر و تجلی با قدرت تأمین مالی بسیار بالا و توان فنی و ماشین آلات قوی آماده اجرای این پروژه می باشد.

وی افزود: نکته بسیار مهم در ارتباط با معدن جانجا علی رغم ذخیره بالا که مرهون اکتشافات گسترده ایمیدرو است با موضوعاتی از جمله عیار مس(حدود 0/26 درصد) می باشد که میزان سرمایه گذاری را به شدت افزایش می دهد و متناسبأ شاخص های مثبت اقتصادی پروژه را کمرنگ می کند. همچنین طلا به عنوان کانی همراه, با مشکلات جدی استحصال مواجه است. که امکان استحصال کامل آن نیازمند مطالعات بیشتر خواهد بود.فقدان زیر ساخت از جمله آب و  ..... نیز از جمله نکاتی است که باید در محاسبات مورد نظر لحاظ شود.

معاون شرکت توسعه معادن وفلزات خاطرنشان کرد: شرکت توسعه معادن و فلزات با تشکیل یک تیم منسجم فنی طی شش ماه گذشته مطالعات کاملی را در این ارتباط انجام داده و قطعأ نحوه رقابت این شرکت در چارچوب شاخص های فنی و اقتصادی خواهد بود. تا خدایی نکرده حقوق سهامداران حقیقی هلدینگ به هیچ وجه به خطر نیافتد.

صفری در ادامه اظهار داشت: در هر صورت معدن جانجا علی رغم مشکلات بسیار می تواند امید مردم محروم منطقه باشد که باید به نحوی در مدیریت کلان پروژه مردم استان از منافع آن بهره مند گردند و این شرکت نیز به عنوان وظیفه صرفأ در چارچوب شاخص های فنی و اقتصادی در این رقابت حضور خواهد یافت تا در صورت برنده شدن امکان اجرای پروژه به لحاظ اقتصادی میسر باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید