221898

تحویل نخستین کاتد مس دارای کربن خنثی

دنیای معدن -جعفری طهرانی: شرکت های BHP و Southwire برای تحویل نخستین کاتد مس دارای کربن خنثی همکاری می کنند.

به گزارش دنیای معدن، شرکت های BHP و Southwire تولید کننده اصلی کابل و سیم مسی ایالات متحده ، اولین انتقال محموله مس "بدون کربن" خود را شامل تحویل از معادن BHP در شیلی به واحدهای فرآوری «ساوت وایر» در جورجیای ایالات متحده به پایان رساندند.

این پروژه آزمایشی بخشی از همکاری بین BHP و «ساوت وایر» تحت تفاهم نامه ای است که در اول مارس 2021 امضا نمودند که شامل تعهدات و اقدامات زیست محیطی BHP برای حمایت از صنعت در راستای توسعه فناوری های موجود در جهت بهبود قابلیت ردیابی و پیگیری فرایندهای تولید بدون انتشار کربن می باشد.

در مرحله اول برای BHP ، این برنامه آزمایشی شامل ردیابی کاتدهای مس و انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با عملیات تولید میله مسی در واحدهای «ساوت وایر» می باشد که با بهره گیری از یک شرکت ارائه دهنده ردیابی زنجیره تأمین مبتنی بر فناوری بلاکچین با نام Circulor و همچنین قابلیت های تعدیل (آفست) انتشار کربن توسط BHP صورت می پذید.

هدف این طرح آزمایشی استفاده از قابلیت های BHP در تعدیل انتشار کربن برای ارائه یک محصول کربن خنثی به Southwire در طول دوره انتقال است ، در حالی که این شرکت به دنبال کربن زدایی از عملیات خود می باشد، این امر با تعدیل و خنثی سازی کیفیت بالای کربن در فرآیندهای تولید ، حمل و نقل و عملیات فرآوری Southwire در محموله های مس تعیین شده، حاصل می گردد.

این برنامه آفست کربن از پروژه ای در پرو گرفته شده است که مزایای مشترک پایداری بیشتری از جمله حفاظت از تنوع زیستی، بهبود کیفیت آب و همچنین حمایت از جوامع بومی را ارائه می دهد.

به واسطه این همکاری ، BHP قصد دارد شفافیت زنجیره تأمین خود را افزایش داده و پتانسیل گسترده تقاضا برای محصولات با کربن خنثی را در سراسر زنجیره ارزش مس به نمایش بگذارد، که با ردیابی، گزارش و سنجش قابل اتکا انتشار گازهای گلخانه ای پشتیبانی می شود.

راگ اودد ، رئیس بخش امریکایی معدنی شرکتBHP ، اظهار داشت: ما اقدامات مشخصی را برای کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه ای در زنجیره ارزش مس انجام می دهیم. مشارکت هایی مانند همکاری با شرکت «ساوت وایر» این صنعت را قادر می سازد تا به طور مشترک به سمت جهانی با کربن اندک و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از محصولات موجود پیش برویم. ما متعهد هستیم که در حد توان خود به این تغییر کمک نماییم ، از طریق شیوه های تولید مس پایدار، ارزش های اجتماعی را ایجاد کرده و با دیگر شرکت ها همکاری کنیم تا از کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در زنجیره ارزش مس حمایت گردد.  

میشیل هوورز ، مدیر فروش و بازاریابی گروه BHP ، می گوید: این اولین فروش به صورت کربن خنثی برای هر یک از محصولات ما می باشد. این پروژه آزمایشی به بهبود درک انتشار گازهای گلخانه ای در زنجیره ارزش مس کمک می کند و نقش تعدیل کننده های با کیفیت بالا را به عنوان مکمل فرایندهای کربن زدائی عملیاتی به خوبی نشان می دهد.

این یک مشارکت چشمگیر است که ما با Southwire در راستای تلفیق موفقیت آمیز فناوری بلاک چین در زنجیره تأمین خود و بررسی نقش تعدیل کننده های کربن در تأمین مس "بدون کربن" در طول دوره گذار خود ، همکاری می کنیم. ما به طور مداوم در حال بررسی روشهای نوآورانه کربن زدایی در تمام تجارت کامودیتی خود هستیم و خوشحالیم که شرکای کلیدی خود مانند «ساوت وایر» را به چالش می کشیم ، و آنچه را که می توان در این فضا انجام داد را یاد می گیریم و بهبود می بخشیم.

برت فیلینگ ، نایب رئیس اجرایی ساوت وایر  و مشاور عمومی و مدیر ارشد پایداری این شرکت گفت: از آنجا که Southwire پتانسیل بازار محصولات سیم و کابل کم کربن را بررسی می کند ، ما خوشحالیم که با رهبران کلیدی زنجیره تامین، برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در زنجیره ارزش خود کار می کنیم. ما مشتاقانه در انتظار ادامه تأثیرات گسترده در خصوص کاهش کربن با همکاری شرکتهای همفکر خود مانند BHP هستیم.

مدیرعامل و موسس Circulor ؛داگلاس جانسون پونسگن ، نیز در این رابطه اظهار داشت: ما خوشحالیم که از شرکت هایی پیشرو مانند BHP و «ساوت وایر» با فناوری پیشرو در بازار برای ایجاد و پشتیبانی از محصولات دارای کربن خنثی در صنایع معدن و تولید مس، حمایت می کنیم. وی در ادامه افزود این ابتکار هم نشان دهنده تأکید روزافزون ما بر مقوله پایداری است و هم نقش مهمی که فناوری های جدید می توانند در بهبود قابلیت ردیابی کربن در زنجیره های تأمین ایفا کند را مشخص می نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید