221850

بی اچ پی با تغییر استراتژی در مورد توافق مس کنگو مذاکره می کند

دنیای معدن -بلومبرگ: گروه BHP در حال مذاکره درمورد خرید یک پروژه مس در جمهوری دموکراتیک کنگو است که نشان دهنده سیاست بزرگترین شرکت معدنی جهان در زمینه اجتناب از ریسک است.

به گزارش دنیای معدن، منابع آشنا که نخواستند نامشان فاش شود این معدنکار مستقر در ملبورن در حال مذاکره اولیه با Ivanhoe Mines متعلق به میلیاردر Robert Friedland برای خرید Western Foreland است که شامل منطقه بزرگ اکتشافی می باشد که با معدن Kamoa-Kakula متعلق به Ivanhoe همسایه است.

به عقیده مردم هیچ تضمینی وجود ندارد که BHP با ایوانهو Ivanhoe توافق نماید و سایر شرکت های معدنی نیز به این پروژه تمایل دارند. سخنگوی بی اچ پی گفت این شرکت اظهارنظری به شایعات و گمانه زنی های بازار ندارد. با این حال همین خبر کافی بود تا سهام ایوانهو با رشد همراه شود.

هجوم به یک ملت در حال توسعه، تغییر استراتژی بی اچ پی را نشان می دهد که در سال های اخیر عمدتا در کشورهای توسعه یافته فعالیت می کرده است.

این شرکت آخرین دارایی خود در آفریقا را که همان توسعه ذخایر سنگ آهن در گینه بود در سال 2019 به Friedland به دلیل تمرکز بر حوزه استرالیا، کانادا و شیلی فروخت.

در طول 18 ماه تصدی Mike Henry به عنوان مدیر ارشد اجرایی بی اچ پی، موقعیت و موضع این شرکت تعدیل شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید