221214

چشم انداز قوی قیمت فلزات در سال 2022 تعدیل می شود

دنیای معدن -موسسه Moody تحلیل کرد: چشم انداز جهانی فلزات و صنعت معدنکاری از مثبت به پایدار تغییر خواهد کرد. با وجود فراتر رفتن بیشتر قیمت فلزات از سطوح تاریخی، این بدان معنا نیست که آنها از سطوح فعلی بهبود می یابند.

به گزارش دنیای معدن، علیرغم تقاضای کلی بالای مورد انتظار برای فلزات و معادن در طول این دوره، انتظار می رود سطوح بالای فعلی قیمت ها کم رنگ شود.

مودی پیش بینی کرد، قیمت اکثر فلزات اساسی پس از رسیدن به قله های تاریخی در سال جاری نشانه هایی از ثبات را در سال 2022 نشان خواهد داد.

مودی در گزارش خود که چشم اندازهای میان مدت سنگ آهن، فولاد، زغال سنگ، آلومینیوم، طلا، نقره، نیکل، مس و روی را پوشش می دهد، انتظار دارد بیشتر قیمت ها از مرزهای تاریخی فراتر روند.

خانم Barbara Mattos مدیر ارشد مودی، در بیانیه ایی گفت: ما انتظار داریم درآمد صنعت قبل از کسر بهره، مالیات و استهلاک حدود 8 درصد تا اواسط سال 2022 افزایش یابد چراکه بهبود اقتصاد از تقاضای فلزات اساسی، سنگ آهن، فولاد و زغال سنگ حمایت می کند.

در میان فلزات اساسی اولیه، انتظار می رود قیمت آلومینیوم حداقل تا اواسط سال 2022 همچنان بالا باشد. قیمت های آلومینیوم تا اواسط سال 2022 بالا باقی مانده و از 2600 دلار در هر تن یا 1.18 دلار در هر پوند فراتر رود که در بالاترین سطح خود در یک دهه گذشته قرار خواهد داشت.

همچنین انتظار می رود که قیمت مس حداقل تا اواخر سال 2022 در مقایسه با میانگین های تاریخی قوی باقی بماند و در بلند مدت کسری ساختاری، قیمت مس را بالا نگه می دارد.

تلاش های انتقال کربن از سوی دولت ها و صنایع در نهایت به نفع تولید مس است و عرضه های مس (از جمله شیلی) تلاش دارند تا تقاضای بالا در مناطق خاصی را برآورده نماید.

چشم انداز قوی مس و نیکل

قیمت مس از ماه فوریه با توجه به افزایش قابل توجه تقاضا، بالای 4 دلار در هر پوند باقی مانده است و در اوایل ماه می قبل از عقب نشینی به دلیل خطر شیوع کرونای دلتا که باعث کند شدن فعالیت های تولیدی چین و در نتیجه کاهش واردات مس شد، به طور مختصر به حدود 5 دلار در هر پوند رسید.

مودی معتقد است قیمت مس در سه ماهه سوم سال هنوز بسیار بالاتر از محدوده 2.50 تا 3 دلار در هر پوند باشد.

فعالیت های صنعتی جهانی همچنان قوی است و شاخص های مدیران خرید تولید بالای 60 در ایالات متحده و اروپا و حدود 50 در چین گزارش شده است.

مودی انتظار دارد قیمت بالای نیکل در نیمه اول سال 2021 در سال 2022 نیز ناپایدار باشد اما به احتمال زیاد حداقل در ابتدای سال آینده بالا خواهد ماند.

پیش بینی می شود تولید نیکل به طور کامل به سطح قبل از همه گیری بهبود یابد و در مقدار زیاد عرضه شود.

در ماه آگوست امسال قیمت نیکل حدود 19,000 دلار در هر تن یا 8.62 دلار به ازای هر پوند به دلیل بهبود فعالیت های اقتصادی و لغو محدودیت های کرونایی و انتظار تقاضای بالا برای باتری ها تقریباً 40 درصد نسبت به میانگین 13,784 دلار در هر تن یا 6.25 دلار در هر پوند در سال 2020 بالاتر رفت.

با این حال، تحلیلگران روند رشد را به دلیل افزایش عرضه چدن نیکل (NPI)، فرونیکل عیار پایین و جایگزینی ارزان تر با نیکل خالص در تولید فولاد ضد زنگ حفظ کردند، چراکه امکانات جدید فعالیت در اندونزی را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید