252878

سرمایه گذاری 150 میلیون یورویی در زنجیره فولاد بیجار

دنیای معدن: معاون پارلمانی رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به کردستان، با حضور در گلزار شهدای شهرستان بیجار به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

به گزارش دنیای معدن،"سید محمد حسینی" قرار است در این سفر از چند پروژه صنعتی بازدید کند.

وی در اولین بازدید خود از مجتمع فولاد بیجار گفت: برای این طرح که از شهریور ۱۴۰۰آغاز شده۱۵۰ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به اجرا شدن ۴۸ پروژه پیشران و ارزآور در کشور اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی دارای ذخایر و ظرفیت های فراوان معدنی است که رهبر معظم انقلاب هم براستفاده بهینه از این توانمندی‌ها تاکید کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم افزود: استان کردستان رتبه اول تولیدی طلای کشور را دارد و به دنبال انجام اقداماتی برای افزایش ارزش افزوده آن هستیم

زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی هم بر تقویت زیرساخت های صنعتی در کردستان تاکید کرد و افزود: لازم است دو بانده شدن جاده ها و محورهای مواصلاتی این شهرستان با سرعت بیشتری انجام گیرد.

پروژه فولادسازی کردستان جز ۴۸ طرح پیشران کشور با سهامداری ایمیدرو و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات محسوب می شود که در افق ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.

ماموریت شرکت صنایع فولاد کردستان احداث یک واحد آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی در شهرستان بیجار و یک واحد فولادسازی و نورد ورق گرم فولادی یک میلیون تنی در شهرستان قروه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید