252565

کسب جایزه دو ستاره ملی مدیریت مالی ایران توسط فولاد شادگان

دنیای معدن-عساکره: ٣٤ درصد رشد درآمد عملیاتی را در سال ١٤٠٢ تجربه کردیم، مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت صنعت فولاد شادگان، یکشنبه ٩ اردیبهشت در گفتگویی از کسب جایزه دوستاره ملی مدیریت مالی ایران توسط این شرکت در سال ١٤٠٢ خبر داد و گفت درآمد عملیاتی فولاد شادگان در سال گذشته ٣٤ درصد رشد داشته است.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی شرکت صنعت فولاد شادگان، سعید عساکره افزود: مدیریت نقدینگی، تکمیل فرآیندافزایش سرمایه جهت اصلاح ساختار مالی، تامین مالى از طریق انتشار اوراق سلف استاندارد موازى در بورس، دریافت تسهیلات بانکى و ارائه به موقع صورت های مالی شش ماهه را می توان از دیگر دستاوردهای مهم امور مالی شرکت در سال ١٤٠٢ برشمرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه توانسته اند تعادل بین اهداف مالی شرکت و رشد کلی آن را در سال گذشته حفظ کنند، اظهار داشت: این مهم از طریق تهیه به موقع و دقیق گزارش فعالیت های شرکت، پیش بینی های مالی و تدوین استراتژی هایی جهت حفظ یا کاهش هزینه ها و افزایش پایدارى سودآوری شرکت تحقق یافت.

عساکره کمبود نقدینگی، افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش نرخ انرژی را عمده ترین چالش های سال ١٤٠٢ دانست و خاطرنشان کرد که با استفاده از روش های مختلف تامین مالى از جمله تأمین سرمایه در گردش از طریق انتشار اوراق بهادار، دریافت تسهیلات خرید دین از بانک‌ها و مدیریت نقدینگى، ضمن غلبه بر چالش های مذکور، پروژه هاى شرکت نیز به نحو شایسته ای راهبری شدند.

مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت صنعت فولاد شادگان در تشریح استراتژى ها و برنامه هاى آینده مالى گفت: هدف کلی، توسعه عملکرد و گسترش شرکت است و این هدف از دید مدیریت مالی به معنای به حداکثر رساندن سود سهامداران و خلق بیشترین ارزش می باشد.

وی افزود: اساساً اهداف و استراتژی هاى مدیریت مالى بااهداف سایر بخش‌های شرکت که همان رسیدن به سودآورى پایدار می باشد، همگام سازی شده اند؛ بهبود ساختار هزینه ها و حداکثرسازى سود شرکت، تامین اقتصادى و پایدار منابع مالى براى سرمایه در گردش و پروژه هاى شرکت با استفاده از ابزار هاى تامین مالى مختلف از جمله انتشار اوراق سلف و مرابحه در سازمان بورس و اوراق بهادار، فروش سلف و دریافت تسهیلات بانکى نقدى، استراتژی هاى ما برای دستیابی به این اهداف است.

سعید عساکره در پاسخ به پرسشی در خصوص شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که سلامت مالی و رشد شرکت را به بهترین شکل نشان می دهند، یادآور شد: شاخص هایی همچون

نسبت هاى مالى نقدینگى ، اهرمى، سودآورى و کارایی را می توان به عنوان شاخص های کلیدی عملکرد مورد نظر لحاظ نمود.

وی در پایان استفاده از هوش تجاری برای تحلیل داده‌های مالی به منظور رهگیری درآمد و سود را به عنوان رویکردی نوآورانه در آتیه شرکت مفید دانست و ابراز امیدواری کرد که با بهره جویی از راهبردهای نوین در عرصه امور مالی، کلیه های نیازهای مالی سازمان همچون گذشته برآورده شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید