252535

حضور منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

دنیای معدن: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از حضور این منطقه عظیم اقتصادی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا پیرحسینلو مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بیان داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) در تاریخ ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و ما نیز با حضور فعال ظرفیت های صادراتی و دستاوردهای خود را در این حوزه به نمایش خواهیم گذاشت.

وی تصریح کرد: فلسفه شکل‌گیری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس براین‌اساس بوده است که بتواند با جذب سرمایه و هدایت آن در توسعه واحدهای معدنی و صنعتی، به‌ویژه صنایع انرژی‌بر، زمینه رونق اقتصادی را در استان هرمزگان و کشور فراهم سازد و میزان صادرات مواد با ارزش‌افزوده بیشتر را ارتقا دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس افزود: در سال گذشته بیش از ۸ میلیون و ۹۱۰ هزار تن تولید انواع مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تولید شد و بیش از یک و نیم میلیارد دلار صادرات صورت گرفت که ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال پیش رو نیز با جدیت بیشتر و به پشتوانه‌ی ظرفیت‌های مردمی در راستای دستیابی به تولید بیشتر حرکت کنیم و رضایت عمومی را از عملکرد خود افزایش دهیم.

پیرحسینلو در پایان از آمادگی این شرکت برای رایزنی با سرمایه‌گذاران در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) خبر داد و گفت: صنایع فعال در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از امکان استفاده از معافیت‌های گمرکی برای واردات تجهیزات و مواد اولیه بهره‌مند می‌شوند و همچنین کالاهای ساخته شده برای ورود به کشور، به میزان ارزش‌افزوده ایجاد شده، معافیت گمرکی خواهند داشت، در ضمن عملیات اخذ مجوز اشتغال برای کارکنان خارجی نیز به‌سهولت انجام می‌شود و امکان صادرات، ترانزیت، ترانشیب و صادرات مجدد کالا در منطقه فراهم شده است؛ بنابراین تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از مزایا و تسهیلات منحصربه‌فردی که این منطقه ارائه می‌دهد، اهداف تجاری خود را محقق کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید