251017

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

فرآوری مواد معدنی در چرخه فولاد نیازمند حمایت است

دنیای معدن: نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: ترمیم و نوسازی صنایع و معادن در بخش ماشین آلات فرآوری مواد معدنی و همچنین تکنولوژی روز معادن، نیازمند حمایت است.

به گزارش دنیای معدن، فرهاد طهماسبی در رابطه با حمایت مجلس و دولت از صنایع حاضر در بازار سرمایه و همچنین صنایع بنیادی کشور به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: ترمیم و نوسازی صنایع و معادن در بخش ماشین آلات فرآوری مواد معدنی و همچنین تکنولوژی روز معادن، نیازمند اقدامات بیشتری از سوی دولت است.

نوسازی ماشین‌آلات فرآوری مواد معدنی

وی با تاکید بر این که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ توجه به بحث هزینه‌های تولید مواد معدنی از موضوع‌های مهم و اساسی است، افزود: با نوسازی ماشین‌آلات فرآوری مواد معدنی و استفاده از تکنولوژی روز شاهد کاهش هزینه‌های فرآوری و افزایش قدرت رقابت در بازارهای جهانی خواهیم بود.

طهماسبی عنوان کرد: واردات ماشین آلات معدنی و همچنین بکارگیری تکنولوژی فرآوری برای کارخانه‌های ذوب آهن و همچنین فرآوری مواد معدنی در چرخه فولاد نیاز به حمایت بیشتر دولت و مجلس دارد تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات را با قیمت تمام شده کمتری فرآوری کنند و هزینه‌های تمام شده در بخش پتروشیمی و فولاد کاهش یابد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان‌ کرد: حمایت از معادن کشور برای نوسازی و بهسازی و ایجاد بسترهای فرآوری مواد معدنی در رشد تولید کشور تأثیرگذار است و به رقابت آنها در چرخه فرآوری کمک خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید