250676

سومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم در بندر عباس بکار خود پایان داد

دنیای معدن: سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که از روز گذشته با حضور فعالان عرصه صنعت فولاد کشور آغاز بکار کرده بود، عصر امروز بکار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار دنیای معدن، این کنفرانس روزهای سوم و چهارم بهمن ماه سال جاری برای هم افزایی بیشتر شرکتهای تولید کننده محصولات فولادی و ارائه راهکارهای مناسب برای تولید فولاد سبز در کشور و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در این عرصه  برگزار شد. 

در این همایش مقالات و کارگاه‌های مختلف تخصصی و علمی در صنعت فولاد کشور از جمله مروری بر تکنولوژی‌های نوین فولادسازی کاربرد سیستم‌ها و روش‌های تولید سوپر آلیاژ‌ها و مفاهیم انقلاب صنعتی چهارم در صنعت فولاد و راهکارهای بازیابی حرارت در فرایندهای این صنعت توسط متخصصان این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین راهکارهای کنترل متالورژیکی، بررسی عوامل موثر بر ایجاد ناخالصی‌ها در تولید توتال ها، راهکارهای ارتقای کیفیت فولادهای فوق کربن و بررسی علل تخریب و خورندگی سایشی نسوز در پاتیل‌ها و اثبات پارامترهای ریخته‌گری توسط اساتید و متخصصان صنعت فولاد در این کنفرانس مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی فرایندهای کوره قوس الکتریکی و فرایندهای متالوژی ثانویه توسط متخصصان و مدیران صنعت فولاد کشور از مهمترین محورهای این کنفرانس در بندرعباس بود.

انجماد محصولات ریخته‌گری مداوم و بازیافت حرارت، افزایش بهره‌وری و بررسی بهینه‌سازی فرایندهای فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از دیگر محورهای سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به میزبانی شرکت فولاد هرمزگان بود.

بررسی شبیه سازی و کنترل فرایندها، بررسی انقلاب صنعتی چهارم در صنعت فولاد، استفاده از تکنولوژی‌های نوظهور در فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و راهکارهای حفظ محیط زیست و پایداری آن از دیگر محورهای این کنفرانس اعلام شده بود.

سومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به میزبانی شرکت فولاد هرمزگان با حضور کارشناسان، متخصصان و مدیران صنعت فولاد کشور روزهای سوم و چهارم بهمن ماه سال جاری در بندرعباس برگزار شد.

در پایان این کنفرانس از ارائه کنندگان مقالات علمی و برگزار کنندگان کارگاه های آموزشی برتر و دکتر فتحی دبیر علمی این کنفرانس با اهدای لوح سپاس تقدیر و از پوستر چهارمین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته گری مداوم در سال ۱۴۰۴ رونمایی و لوح کنفرانس سوم به عنوان یک سند ماندگار به ثبت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید