250299

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری:

اثرات اقتصادی تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان در کشور چشمگیر است

دنیای معدن: دکتر علی آقا محمدی رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان از دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی شامل ریل، تیرآهن بال پهن، آرک و ... بازدید کرد.

دکتر آقا محمدی در این بازدید اظهار داشت : عملیاتی شدن ساخت یک میلیون مسکن در سال که توسط دولت سیزدهم مطرح شد، نیازمند همدلی و هم‌افزایی کلیه دست‌اندرکاران صنعت ساختمان است که واحدهای تولید فولاد از جمله ذوب‌آهن اصفهان، آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده است .

وی افزود : باید به صنعت ساختمان همچون یک زنجیره نگاه شود اگر تنها فولادسازان و تولید کنندگان سازه‌های فولادی مانند ذوب‌آهن اصفهان همت کنند اما تامین مالی صورت نگیرد، این نهضت محقق نمی‌شود .

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت : تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان در شرایط تحریم دستاورد بزرگی است که باعث شد توسعه حمل و نقل ریلی متوقف نشود، لذا اثرات اقتصادی آن برای کشور بسیار اهمیت دارد .

مهدی کوهی مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان در این بازدید گفت :با افتخار اعلام می‌کنم ذوب‌آهن اصفهان با ۵۳ سال قدمت و با همت و تجربه و توانمندی همکاران عزیزم در ذوب‌آهن 85 درصد از قطعات و تجهیزات خط تولید کارخانه بومی‌سازی شده است و همچنین در کارگاه‌های ساخت این شرکت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع سیمان، فولاد و ... کشور نیز ساخته می شود.

وی در ادامه به تولید ریل ملی در ذوب‌آهن اصفهان پرداخت و افزود : این مجتمع عظیم صنعتی با تولید ریل در عرصه بومی‌سازی و بعنوان تنها تولید کننده این محصول استراتژیک در غرب آسیا به شمار می‌رود.

کوهی اضافه کرد : تاکنون بیش از 160 هزار تن از این محصول استراتژیک در متروی کلان شهرها و راه‌آهن سراسری نصب شده است و قراردادهای مختلف برای تولید این محصول تولیدی مطابق با استاندارد جهانی داریم.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان همچنین در خصوص نقش آفرینی ذوب‌آهن اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن بیان داشت : تولید تیرآهن بال پهن در ذوب‌آهن پازل انبوه‌سازی ساختمان ایمن را در ایران تکمیل کرد محصولی که از جمله مزایای آن می‌توان به تسریع در ساخت و ساز، افزایش فضای مفید ساختمان، کاهش قیمت تمام شده، حافظ محیط زیست و مقاومت بیشتر در برابر زلزله  ... اشاره نمود.

کوهی با اشاره به اینکه ذوب‌آهن اصفهان در مسیر تحولی تولید محصولات صنعتی و آلیاژی قرار گرفته است، ادامه داد :مقام معظم رهبری همواره به مقوله تامین مسکن به ویژه برای زوج‌های جوان تاکید فراوانی دارند و ذوب‌آهن اصفهان در راستای عملیاتی نمودن منویات رهبر معظم انقلاب با تولید تیر

دیدگاهتان را بنویسید