250226

مدیر فروش شرکت گسترش فناوری خوارزمی

ویدئو: صنعت کاتالیست با ورود بخش دولتی نابود می‌شود

حجم ویدیو: 11.59M | مدت زمان ویدیو: 00:08:33 دانلود ویدیو

دنیای معدن: مدیر فروش شرکت گسترش فناوری خوارزمی بیان اینکه صنعت کاتالیست‌ها به همت بخش خصوص فعال شده است، گفت: در یک سال گذشته بخش دولتی برای دست‌یابی به یک صنعت آماده وارد این صنعت شده و اتفاقات بسیار تلخی را رقم زده است.

به گزارش دنیای معدن از آهن نیوز، شرکت گسترش فناوری خوارزمی یکی از شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی است که در صنعت تولیــد کاتالیست‌های مصرفی صنایع پتروشیمی، فولادی و پالایشگاهی فعال است.

کاتالیست ها در صنعت فولاد به ویژه در مجتمع های احیای مستقیم کاربردارد به طوری که بدون وجود کاتالیست ها، واحدهای احیای مستقیم مجبور به توقف تولید خواهند شد

به همین خاطر کاتالیست ها را قلب واحدهای احیای مستقیم می گویند.

دیبایی مدیر فروش شرکت گسترش فناوری خوارزمی در گفتگو با خبرنگار آهن نیوز درباره این شرکت گفت: این شرکت علاوه بر تولید کاتالیست، جاذب های سولفورزدایی هم تولید می کند که برای حذف سولفور از گاز ورودی به ریفرمر مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر فروش شرکت گسترش فناوری خوارزمی در ادامه به نقش این شرکت در صنعت کاتالیست ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 50 درصد بازار کاتالیست ها و 70 درصد بازار جاذب های سولفورزدایی صنعت فولاد در اختیار شرکت گسترش فناوری خارزمی است.

دیبایی با اشاره به اینکه صنعت کاتالیست یک صنعت جوان است، افزود: این صنعت با تلاش و سرمایه گذاری بخش خصوصی رونق گرفته و توانسته تکنولوژی های مورد استفاده در این صنعت را بومی سازی کند.

مدیر فروش شرکت گسترش فناوری خوارزمی درباره صنعت کاتالیست به این نکته هم اشاره کرد که تکنوژی ساخت کاتالیست تنها در اختیار کشورهای انگشت شماری است اما ما در کشورمان با همت جوانان ایرانی توانسته ایم این تکنوژی را بومی کنیم و به جمع چند کشور محدود که تکنولوژی تولید کاتالیست ها را دارند، بپیوندیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید