249884

فعالیت ۲ کارخانه فولاد منجر به تولید ۲۰۰ تن پسماند در اردستان می شود

دنیای معدن- رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: روزانه ۲۰۰ تن پسماند از ناحیه کارخانه های فولاد کویر و فولاد آریا در این شهرستان اردستان تولید و انباشت می شود.

به گزارش دنیای معدن، حسین شواخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیرکارخانه فولاد کویر اردستان می گوید بخشی از این پسماندها که شامل، خاکستر ذغال سنگ و آهن می باشد، در صنعت سیمان، بتون سازی، آسفالت،آجر پزی و پسته کاری کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: این پسماندها باید در محل کارخانه نگهداری و از طریق سامانه جامع محیط زیست به مراکز دریافت کننده پسماند منتقل شده و از انتقال آن به اطراف کارخانه خودداری شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان اضافه کرد: با توجه به اینکه مقداری از این‌ پسماندها در بیرون کارخانه تخلیه می شود اخطاریه ۱۵ روزه به کارخانه ارسال شده که در صورت عدم انتقال برای پاک سازی محیط موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

شواخی گفت: کارخانه فولاد آریا باید پسماندهای تولیدی را به مراکز دارای مجوز و از طریق سامانه جامع محیط زیست انتقال دهد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان بیان کرد: این کارخانه علی رغم پیگیری قضایی و اقدامات انجام شده از سوی شرکت، همچنان آلودگی زیست محیطی ایجاد می کند و در صورت استمرار آلودگی پیگیری مجدد قضایی انجام خواهد شد.

شواخی در ادامه به کارخانه کویر مقوا اشاره کرد و افزود: این کارخانه روزانه ۱۰ تن ضایعات پلاستیکی و ۶ تن لجن حاصل از فرایند تصفیه فاضلاب دارد که با توجه به عدم راه اندازی سایت پسماند صنعتی در شهرستان، مدیریت کارخانه مجبور به انتقال پسماند به محل های مجاز و دارای مجوز در دیگر شهرستان های استان می باشد.

وی اظهار کرد:در حال حاضر شهرک صنعتی اردستان ۱۱۸ هکتار وسعت دارد و به دنبال اخذ مجوز افزایش ۸۵ هکتار دیگر نیز می‌باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: در حال حاضر شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مجوزهای زیست محیطی لازم در خصوص راه اندازی سایت پسماند صنعتی به مساحت پنج هکتار را دریافت کرده است ولی هنوز  مجوز راه اندازی صادر نشده است.

۶۶ واحد صنعتی هم اکنون در شهرستان اردستان وجود دارد که از این میان ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال حدود ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید