249045

زنجیره فولاد در استان زنجان به‌زودی تکمیل می‌شود

دنیای معدن- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: دراین استان تاکنون زنجیره تولید چهار محصول نساجی، کاغذ، شوینده‌ها و سیم و کابل تکمیل شده است. با افزایش سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در آینده نزدیک شاهد تکمیل زنجیره فولاد در استان خواهیم بود.

به گزارش دنیای معدن، مجید گلشنی صبح امروز (چهارشنبه، یکم آذر ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به پتانسیل‌های این استان اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت، سهم سرمایه‌گذاری انجام‌شده در استان نسبت به کل کشور، دو برابر سهم جمعیتی و مساحتی آن است. سرمایه‌گذاری در استان ۲.۷ درصد از سرمایه‌گذاری در کل کشور را به خود اختصاص داده و سهم مساحتی و جمعیتی استان ۱.۳ درصد کشور است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در استان زنجان توسط بخش خصوصی انجام شده است، ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری در استان سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ هزار ریال بود. این میزان امسال ۱۳۵ هزار میلیارد ریال هدف‌گذاری شده است. در هشت ماه امسال بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال تحقق یافته است.

مدیرکل صمت استان زنجان به ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه معدن و ساخت ماشین‌های واحدهای فرآوری سنگ‌های معدنی قیمتی و نیمه‌قیمتی و سرمایه‌گذاری در زمینه نورد مس اشاره و یادآوری کرد: از جمله پتانسیل‌های استان، بخش معدن است. در بخش معدن میزان سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به سال قبل، رشد قابل توجهی داشته است. اکنون در این بخش به دنبال توسعه اقدامات اکتشافی و فرآوری مواد معدنی هستیم.

گلشنی با بیان اینکه با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در زنجان، زمینه توسعه روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی استان با کشور ویتنام وجود دارد، افزود: مزیت‌های موجود در حوزه صنعت و معدن استان و ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری‌های دانش‌بنیان، زمینه همکاری‌های اقتصادی را بین زنجان و ویتنام فراهم می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید