249026

لزوم توجه به مقوله تامین مالی تولید در استان اصفهان

دنیای معدن-مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست صمیمانه فعالان حوزه بازار سرمایه، نهادهای مالی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و فعالان اقتصادی استان اصفهان:

به گزارش دنیای معدن، متاسفانه نرخ تشکیل سرمایه در اقتصاد ایران طی ۱۰ سال اخیر به غیر از دو سال، یک نرخ منفی بوده است. ایران جزو کشورهای پرجاذبه برای سرمایه‌گذاری است و انواع منابع برای تولید فراهم است اما سرمایه‌گذاری آن‌طور که باید در کشور صورت نگرفته است. بانک‌های کشور محدودیت‌های زیادی دارند و اینجاست که نقش بازار سرمایه نقش ویژه‌ای پیدا می‌کند. بازار سرمایه ایران متأسفانه طی چند دهه اخیر از ورود ناآگاهانه مردم و سرمایه‌گذاران به آن و وجود بازارهای سوداگرانه ضربه خورده که درمان این وضعیت در مجلس مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

بازار سرمایه باید به پناهگاه سرمایه‌گذاری در کشور تبدیل شود. شرکت‌های دانش‌بنیان از دشوار بودن دسترسی به بازار سرمایه گلایه دارند و این مشکل باید برطرف شود. درخواست ما از سازمان فرابورس کشور، تسریع در رفع این مشکل به ویژه در استان اصفهان است. عدم اطلاع‌رسانی از پیشرفت اقتصادی کشور ناجوانمردانه بوده و اقتصاد کشور مورد هجوم رسانه‌هاست که قطعاً بر عملکرد دولت و مجلس تاثیرگذار است.

نهادهای مالی و سرمایه‌ای، نباید تعامل با دولت و مجلس را ترک کنند و ارتباط خود را با این دو قوه حفظ کنند. شنونده گلایه‌های این نهادها و خواستار تعاملات بیشتر هستیم. تامین مالی تولید در استان اصفهان نیز دارای ارزش زیادی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید