248079

دهمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس با موضوع فولاد و مواد اولیه با نگاهی به فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا در محل هتل المپیک تهران برگزار شد

دهمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور فعالان حوزه فولاد و جمعی از مدیران شرکت‌های فولادی، با محوریت فولاد و مواد اولیه و ایجاد ارزش افزوده، در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن از روابط‌عمومی فولاد خوزستان، در این همایش بهمن تجلی‌زاده مشاور مدیرعامل فولاد خوزستان در امور بازرگانی به عنوان سخنران و مدیر پنل جایگاه فعلی ایران در جهان در صنعت فولاد های با ارزش افزوده بالا، نیازسنجی برای نیاز داخل و امکان صادرات و چالش‌های پیش‌رو حضور داشتند.

 

تجلی‌زاده از ارزش ۲۹ میلیارد و ششصد میلیون دلار تولید فولاد جهان در سال ۲۰۱۹ گفت و افزود: پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال ۲۰۲۴ به ۴۴ میلیارد و دویست میلیون دلار برسد. میزان تولید فولاد زنگ‌نزن در جهان ۴۵ میلیون و  هشتصد هزار تُن بوده است. تولید فولادهای زنگ‌نزن شامل: کروم، مولیبدن و نیکل از منابع داخلی کشور یک مزیت نسبی به شمار می‌آید. ۹۶ درصد فولاد کشور، ساختمانی است و تنها ۴ درصد سهم فولاد با ارزش بالا می‌شود.

 

وی در ادامه اظهار داشت: تولید جهانی فولاد ۲/۹ تریلیون دلار از فعالیت اقتصادی جهان را شامل می‌شود و به عنوان ماده ای مهم برای حمایت از میلیون ها شغل در سطح بین المللی تبدیل شده است. شرکت‌های فولادی باید به سمت فولاد آلیاژی و پاک بروند و مطالعات بازار فولادهای آلیاژی تکمیل شود. طرح‌های توسعه شرکت‌های فعلی و در صورت لزوم شرکت‌های جدید متناسب با طرح مطالعه بازار مشخص شود. روند این طرح‌ها (همانند ۵۵ میلیون تن فولاد) در شرکت ملی فولاد به صورت دوره ای پایش شود. تولید باید قابل رقابت در عرصه بین‌المللی باشد.

 

مشاور مدیرعامل فولاد خوزستان در امور بازرگانی در پایان گفت: پایش باید بر اساس آمایش سرزمین، محصولات تخت یا طویل، نوع و تناژ محصولات نهایی، گونه‌های فولادی و مشخص کردن محصولات با ارزش افزوده، فناوری و روش‌های تولید به لحاظ پایه انرژی و مسائل زیست محیطی (فولاد سبز) و سهم صادرات و مصرف داخل صورت گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید