248040

افزایش سهم سازه‌های فولادی در صنعت ساخت‌و ساز کشور

دنیای معدن: رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران گفت: سازه‌های فولادی باید سهم بالایی در صنعت ساختمان داشته باشند و البته سرعت ساخت و ساز نیز درکشور نیز مورد اهمیت است.

به گزارش دنیای معدن، حامد ضیایی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران در سیزدهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران با اشاره به اینکه باید حوزه سازه‌های فولادی را افزایش دهیم، گفت: زمانی که نیاز داریم تا سهم مازاد را افزایش دهیم در گام نخست باید به یک سری از خصوصیات توجه کرد به عبارت ساده‌تر باید دارای خصوصیات بارزی باشیم تا منجر به روند صعودی سهم در بازار شود به طور مثال اگر برند تویوتا بین افراد جهان محبوب باشد قطعاً به دلیل کیفیت و قیمت مناسب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در سازه فولادی باید ویژگی‌ها منحصر به‌فرد را بررسی کرد و به نظر می‌رسد نخستین ویژگی سازه فولاد سرعت در ساخت و ساز کشور است. البته سرعت ساخت و ساز در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و این دو موضوع باید در راستای یکدیگر رو به جلو حرکت کنند.

ضیایی در ادامه تاکید کرد: البته بحث کیفیت نیز مورد اهمیت قرار دارد و باید کیفیت را نیز با استاندارد سازی افزایش دهیم. پس‌از زلزله منجیل در سال ۱۳۶۲ به سازه‌های فولادی توجه به‌سزایی شد و در مقابل دانش سازه‌فولادی ارتقا یافت.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران افزود: اگر امروزه شرایط تحریمی و مشکلات بانکی در جهان نداشتیم قطعاً می‌توانستیم پیشرفت چشمگیری را در سازه‌های فولادی شاهد باشیم اگر این موانع در سد راه نبود توان صادرات سالانه یک میلیون تن را داشتیم به اصطلاح دیگر سالانه حدود دو میلیون دلار سهم صادرات سازه‌های فولادی بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید