247542

ویدیو: بهره برداری از نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه؛ فردا

حجم ویدیو: 19.38M | مدت زمان ویدیو: 00:02:38 دانلود ویدیو

دنیای معدن: با حضور رئیس جمهور واحد اول گازی نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش دنیای معدن؛ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: این نیروگاه از دو واحد گازی ۳۰۷ مگاوا‌تی و یک واحد بخار ۳۰۰ مگاواتی به صورت سیکل ترکیبی تشکیل شده که می‌تواند روزانه ۹۱۴ مگاوات بر ساعت برق تولید و وارد شبکه سراسری کند.

محمد یاسر طیب نیا هدف از راه‌اندازی این نیروگاه را تامین برق پایدار فولاد مبارکه عنوان کرد و گفت: علاوه بر تامین نیاز برق واحد‌های مختلف تولیدی فولاد مبارکه حدود ۲۰ درصد مازاد برق تولیدی نیز به شبکه سراسری متصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سراسر کشور ۱۰ هزار مگاوات ناترازی برق وجود دارد، افزود؛ با احداث این نیروگاه ۱۰ درصد این ناترازی جبران خواهد شد.

 

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: تامین پایدار انرژی فولاد، کاهش دغدغه‌های قطعی برق در زمان‌های اوج مصرف، کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی، کاهش ۱۹ درصدی مصرف انرژی به واسطه استفاده از تکنولوژی جدید سیکل ترکیبی از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح است.

طیب نیا، راندمان این نیروگاه را در مقایسه با دیگر نیروگاه‌های کشور از افزایش دو برابری برخوردار دانست و گفت: راندمان این نیروگاه ۵۸.۵ درصد است که در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار با هزینه‌ای بیش از ۴۱۵ میلیون یورو در مدت زمان ۱۸ ماه طراحی و ساخته شده است.

وی گفت؛ واحد دوم گازی این نیروگاه نیز با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید