247178

تحول در بخش بازاریابی و فروش فولاد خراسان و تلاش برای افزایش سهم از بازار‌های داخلی و صادراتی

دنیای معدن: شرکت فولاد خراسان که می‌تواند به قطب فولادی شرق کشور تبدیل شود، حالا در تلاش است با تحول درسیاست‌های فروش و بازاریابی، سهم خود را در بازار‌های داخلی و صادراتی به ویژه بازار‌های کشور‌های همسایه شرق کشورافزایش دهد. این موضوع حاکی از تدوین نقشه راهی است که حالا در دست تیم اجرایی فولاد خراسان قرار دارد.

به گزارش دنیای معدن، فولاد خراسان به دنبال افزایش سرعت در روند اجرای طرح های توسعه ای و همچنین افزایش تولید و فروش است. 

با حضور طهمورث جوانبخت که از فولاد مبارکه راهی فولاد خراسان شد، انتظار می رفت که تغییرات کلیدی در این مجموعه در دستور کار قرار بگیرد.

 

به عنوان مثال آغاز عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره سازی که بیش از یک دهه معطل مانده بود از مهمترین اتفاقاتی بود که در فولاد خراسان پس از روی کار آمدن جوانبخت صورت گرفت. 

 

باتوجه به اینکه مدیرعامل فولاد خراسان از بزرگترین مجموعه فولادسازی کشور راهی این مجموعه شده است، می توان انتظار داشت که برخی تغییرات در فولاد خراسان نیز برگرفته از تجربه گذشته مدیرعامل آن باشد. 

 

به تازگی جوانبخت تغییراتی را در حوزه مدیریت فروش اعمال کرده است که نگاهی به کارنامه وی در فولاد مبارکه نشان می دهد، این تغییرات با تدبیر و در راستای افزایش فروش رخ داده است.

 

افزایش ظرفیت کارخانه‌ی گندله‌سازی شرکت مجتمع فولاد خراسان از ۲.۵ به ۳.۴ میلیون تن در سال، افزایش ظرفیت تولید آهن اسفتجی از ۱.۶ میلیون تن به ۳.۱ میلیون تن در سال با ایجاد یک مگا مِدول احیا مستقیم، افزایش تولید واحدهای فولادسازی به ۲.۱ میلیون تن و ایجاد نخستین واحد نورد گرم در شرق کشور از مهمترین اهداف این مجموعه است که به دنبال آن باید در حوزه فروش نیز شاهد رشد هرچه بیشتری بود.

 

در راستای همین سیاست مدیرعامل فولاد خراسان،حسین بختیاری، معاون «بازاریابی و فروش» فولاد خراسان را به سمت مدیرعاملی شرکت تازه تاسیس «فولادگستر امید و آتیه‌ شرق» (وابسته به شرکت مجتمع فولاد خراسان) منصوب کرد و امیررضا هیهات، معاون برنامه‌ریزی و فناوری این شرکت را با حفظ سمت، با اعطای عنوان سرپرستی، مامور اداره «معاونت بازاریابی و فروش» شرکت مجتمع فولاد خراسان کرد. 

 

تجربه جوانبخت در معاونت فروش فولاد مبارکه می تواند به سیاست های فولاد خراسان در توسعه بازارهای داخلی و صادراتی کمک کرده و بهره وری در این مجموعه را افزایش دهد.

 

 فولاد خراسان در تلاش است تا به قطب فولادی شرق کشور تبدیل شود و نگاه مدیریتی در تحقق این موضوع بسیار اثر گذار است. حل چالش های توسعه بازار در کنار افزایش تولید نیازمند نقشه راهی دقیق است که عملکرد ماه های اخیر فولاد خراسان نشان می دهد این مجموعه در مسیر مهمی قرار دارد و تیم سکانداری آن نیز با نگاهی همه جانبه، به دنبال توسعه پایدار است. 

 

تحقق این برنامه و توسعه بازارهای فولاد خراسان می می تواند در تصاحب بازارهای کشورهای همسایه در شرق کشور و همچنین افزایش صادرات به ترکیه موثر باشد. این موضوع با افزایش درآمدهای ارزی همراه می شود که موتور محرکی برای افزایش سرعت طرح های توسعه و همچنین افزایش سوددهی این مجموعه خواهد بود.

تیتر۲۰

دیدگاهتان را بنویسید