246145

در پی افزایش دمای کره زمین؛

زنگ خطر برای حرکت به سمت فولاد سبز به صدا در آمد

دنیای معدن-از رهبران و تولیدکنندگان پیشرو در صنعت فولاد خواسته شده تا پیشرفت و موانعی را که در انتقال به صنعت فولاد سبزتر با آن روبرو هستند به اشتراک بگذارند تا به شکل گیری و نتیجه گیری مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل کمک کنند.

به گزارش دنیای معدن از رهبران و تولیدکنندگان پیشرو در صنعت فولاد خواسته شده تا پیشرفت و موانعی را که در انتقال به صنعت فولاد سبزتر با آن روبرو هستند به اشتراک بگذارند تا به شکل گیری و نتیجه گیری مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل کمک کنند.

طبق گزارش We Mean Business Coalition (WMBC) ژوئن و جولای گرم ترین ماه های روی زمین از زمان شروع ثبت رکوردها بوده اند. دمای هوا در کالیفرنیا، ایران و چین به سطوحی رسید که جان انسان ها را تهدید می کرد، در حالی که آتش سوزی ها خانه ها و زندگی مردم را در سراسر اروپای جنوبی به خطر انداخت.

WMBC می گوید با وجود چنین خطری در زمینه محیط زیست، اقدام فوری برای جلوگیری از خرابی های آب وهوایی هر روز واضح تر می شود و همچنین ادعا می شود، فشار بر صنعت فولاد افزایش می یابد تا برای دستیابی به انتشار صفر خالص خود پاسخگو باشد.

صنعت فولاد جهانی حدود 7 درصد از انتشار کربن را به خود اختصاص می دهد

ماریا مندیلوس، مدیرعامل WMBC، اظهار داشت: "ما از رهبران صنعت فولاد دعوت می کنیم تا نظرات خود را در مورد سرعت انتقال، موانع و راهکارها به اشتراک بگذارند.

منظور از اطلاعات برای اشتراک گذاری انتشار گازهای گلخانه ای و انتقال به انرژی پاک و شاید مهمتر از همه چیزهایی که آنها برای سریعتر شدن نیاز دارند می باشد.

کنفرانس آب و هوا COP28 در اواخر سال جاری در دبی، به شکل گیری تصمیمات دولت در مورد سرعت و جهت گذار سبز کمک می کند.

شرکت های فولادی بیش از هر زمان دیگری از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند، با این حال چالش هایی برای همه کسب وکارها وجود دارد، زیرا این تغییر مستلزم اقدامات هماهنگی است که فراتر از مرزهای ملی و اهداف تحمیلی دولت است.

این تحقیق که با مشارکت Bain & Company انجام می شود، در سپتامبر 2023 منتشر خواهد شد و مستقیماً به رهبری سازمان ملل متحد در زمینه آب و هوا ابلاغ خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید