244314

حاشیه های صنعتی- معدنی از مصاحبه مدیرعامل منطقه پارسیان در کنار آب‌های خلیج فارس

دنیای معدن: براساس برنامه ریزی روابط عمومی های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو ) و منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان بیش از ۳۰ نفر خبرنگاران رسانه های مختلف دیداری، شنیداری ، مکتوب و پایگاه های خبری در نشست مطبوعاتی بعدازظهر پنجشنبه یازدهم خرداد ماه در محل این سایت حاضر شدند که نزدیک به نیمی از خبرنگاران بانوان و بقیه شاید بیشتر آقایون بودند.

به گزارش اختصاصی خبرنگار دنیای معدن، وقت شناسی مثال زدنی دکتر سید علی اصغر علامه از نکات حاشیه ای بود، زیرا بسیاری از نشست های خبری ، بدلیل ناهماهنگی دستگاه برگزار کننده، اتلاف وقت زیادی را بدنبال دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر  حکم مسولیتش را آذر ماه ۱۳۹۹ از رئیس هیات عامل وقت ایمیدرو گرفته و در نزدیک ۳۰ ماه بیلان قابل توجهی ارائه داد که مورد توجه خبرنگاران حاضر قرار گرفت.

افزون بر ۳۰ خبرنگار برای حضور در این نشست خبری که در فاصله یکهزار و ۳۳۴ کیلومترمربعی با پایتخت ایران برپا شده بود ، از روز قبل با هواپیما به پارسیان منتقل شدند و سایت هم در کیلومتر ۱۵ جاده پارسیان - عسلویه ، سه راهی کوشکنار واقع است.

دکتر علامه در این نشست خبری معاونین و مدیران را در کنار خود داشت، اما با توجه به تسلط بر مباحث و اطلاعات منطقه ، از آنها طلب اطلاعات نداشت، اما در خلال سوالها توضیحات تکمیلی هم مدیران موردی ارائه دادند.

گرمای ظهرگاهی بالای ۴۰ درجه و رطوبت از جمله نکاتی بود که سبب شد ، دکتر علامه چندین نوبت 

بدلیل این شرایط از خبرنگاران عذرخواهی کند، در عین حال ضرورت اطلاع رسانی روشنگرانه اصحاب رسانه رو برای جلب و جذب سرمایه گذاران به منطقه ، بسیار مهم دانست.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در این نشست خبری اذعان داشت، ۱۳ تا ۱۴ سال منطقه پیشرفت کندی داشت، اما در سال‌های 

۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با توجه ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت،  همچنین سازمان ایمیدرو برنامه ها و اجرای فعالیت های زیر ساختی شتاب گرفت.

خبرنگاران حاضر فرصت طرح تعداد ۱۰ پرسش در نشست مطبوعاتی را داشتند که دو تا از رسانه ها بیش از یک سوال مطرح کردند، پیش بینی برای بهره گیری از ظرفیت ریلی کشور به منظور نقل و انتقال مواد معدنی به منطقه و بلعکس، زمانبندی تکمیل طرح های در دست اجرا و موضوع سرمایه گذاری داخلی، تعوداد اسکله های پیش بینی شده در منطقه و تفاوت های گذشته و شرایط کنونی،چه تسهیلات و امتیازاتی برای سرمایه گذاران خارجی و ویژگی های منطقه نسبت دیگر نقاط،آیا از منابع غیر بانکی هم برای پیشرفت برنامه ها در پارسیان بهره می گیرید ، مسئولیت اجتماعی از جمله پرسش های اصلی در این نشست بودند.

دکتر علامه در ارتباط با فعالیت منطقه پارسیان در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: هیچ بنگاهی برنامه مشخص در حوزه مسئولیت اجتماعی ندارد،خیلی حرف می زنیم ، درحالی که باید نیازهای واقعی مردم را رصد کنیم و منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان روی تک تک شهرها و روستاهای منطقه کار می کند.

مصاحبه ۶۰ دقیقه ای دکتر علامه که تمام شد ، تازه مصاحبه های اختصاصی کلید خورد و این مهم هم حدود ۳۰ دقیقه زمان گرفت، اما در چهره مدیرعامل منطقه پارسیان خستگی نشان ، نداشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید