243614

صنعت فولاد پیشران صنعت ساختمان در کشور است

دنیای معدن: دبیر انجمن نگهداری ساختمان‌های استان تهران در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان اینکه صنعت فولاد پیشران صنعت ساختمان در کشور است، گفت: در صورتی که صنعت فولاد و ساختمان در کشور رونق بیشتری بگیرد تقریباً یک سوم جمعیت کشور در حوزه ساخت و ساز فعال می‌شوند.

به گزارش دنیای معدن از ایراسین، رضا موذن، دبیر انجمن نگهداری ساختمان های استان تهران در حاشیه پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۳ در گفتگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اهمیت کمک و حمایت دولت از صنعت فولاد کشور، تاکید کرد: حمایت دولت می‌تواند به پیشران شدن صنعت فولاد و به تبع آن صنعت ساختمان در کشور منجر شود.

دبیر انجمن نگهداری ساختمان‌های استان تهران تصریح کرد: با رونق صنعت ساختمان در واقع یک سوم جمعیت ایران درگیر کار در حوزه‌های مختلف این صنعت می‌شوند و این می‌تواند در رونق کسب و کار در حوزه‌های خدمات فنی، خدمات اجرایی، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و یا بهره‌برداران صنعت ساختمان تاثیرگذار شود.

موذن یادآور شد: توسعه صنعت فولاد به رشد و توسعه اقتصاد ملی نیز کمک می‌کند و با اقدامات حمایتی در جهت تامین منابع مالی فولادسازان قیمت محصولات فولادی نیز در بازار کاهش می یابد و این می‌تواند به کاهش قیمت ساختمانها نیز منجر شود.

دبیر انجمن نگهداری ساختمانهای استان تهران به مزیت‌های توسعه صادرات محصولات فولادی در بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود: صادرات قلب تپنده صنعت فولاد کشور است و این می‌تواند با ارز آوری و کسب درآمدهای بیشتر چرخه اقتصادی کشور را بیش از پیش تسهیل کند.

موذن تاکید کرد: در این شرایط سخت اقتصادی و با وجود تحریم‌های ظالمانه ما باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم با توسعه صنایع مختلف شاهد اقتصاد پیشرو و امیدبخش در کشور باشیم.

دبیر انجمن نگهداری ساختمان‌های استان تهران در پایان با اشاره به کیفیت محصولات فولادی ایران، اظهارداشت: خوشبختانه در صنعت فولاد کشور کیفیت محصولات فولادی از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و ایران با وجود معادن بزرگ فولادی می‌تواند در زمینه تولید و صادرات محصولات فولادی نقش مهمی را در منطقه ایفا کند.

پنجمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور حدود ۸۰۰ شرکت داخلی در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی و معدنی کشور روزهای ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا است و پس از چهار روز فعالیت، عصر امروز بکار خود پایان می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید