243518

مدیر تکنولوژی شرکت فولاد فکورصنعت مطرح کرد:

ضرورت استفاده از روش‌های نوین تولید برای تحقق فولاد سبز

دنیای معدن: نعمت‌الله اسدی، مدیر تکنولوژی شرکت فولاد فکورصنعت در سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران گفت: فولاد نقش مهمی در زندگی بشر داشته و به خاطر مصرف این ماده مهم در صنعت، نیازمند بازنگری برای تحقق فولاد سبز هستیم. در ایران نیز خطوطی برای تولید به روش ASP در حال ساخت است که می‌تواند در تولید فولاد سبز در کشور مؤثر باشد.

به گزارش دنیای معدن از ایراسین، نعمت‌الله اسدی مدیر تکنولوژی شرکت فولاد فکور صنعت، در سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار در تهران اظهار کرد: فولاد نقش مهمی در زندگی بشر داشته و به خاطر مصرف این ماده مهم در صنعت، نیازمند بازنگری در حوزه محیط زیست است.

وی گفت: چین به خاطر تولید ۱ میلیارد تن فولاد در زمینه تولید دی‌اکسیدکربن پیشتاز است و نه تنها این کشور بلکه همه دنیا نیاز و ضرورت سرمایه‌گذاری برای تغییر تکنولوژی و کم‌کردن آلودگی‌های زیست‌محیطی را دارند.

مدیر تکنولوژی شرکت فولاد فکورصنعت افزود: در همین راستا شرکت‌های مختلفی نظیر «پرای‌متالز» وجود دارد که خط تولیدی کاملاً پیوسته‌ای را طراحی نموده که این خط در مجموع به حدود ۲۰۰ متر طول نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: «دانیلی» نیز با توسعه تکنولوژی QSP، تکنولوژی DUE را راه اندازی کرده که نیازمند سرمایه‌گذاری برای احداث کوره تونلی است.

اسدی تصریح کرد: در کشور ما نیز خطوطی برای تولید به روش ASP در حال ساخت است که می‌تواند در تولید فولاد سبز در کشور مؤثر باشد. یکی از این خطوط تولید با همکاری شرکت فکورصنعت در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با تکنولوژی «پرای‌متالز» راه‌اندازی خواهد شد.

وی تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود؛ به‌جای تکرار تکنولوژی‌های قدیمی در توسعه‌ها، از تکنولوژی‌های جدید استفاده شود تا هم میزان تولید افزایش یافته و هم ملاحظات زیست‌محیطی رعایت شود. با تحقیق، توسعه و آموزش منابع انسانی در زمینه تکنولوژی‌های روز این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید