241884

اردشیر سعد محمدی:

حمایت از ذوب آهن، بانی تولید فولاد و معدن کشور ضروری است

دنیای معدن: سعد محمدی بیان کرد: ذوب آهن اصفهان با سبد متنوع محصولات در پروژه های عمرانی گوناگون کشور نقش آفرینی موفقی داشته است.

به گزارش دنیای معدن، اردشیر سعد محمدی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ گفت: ذوب آهن اصفهان بنیان گذار تولید فولاد و معدن در کشورمان به شمار می رود و فولاد تولیدی آن به دلیل استفاده از روش کوره بلند به واقعا منحصر بفرد است.

وی افزود: قیمت تمام شده در روش کوره بلند نسبت به روش احیا مستقیم بسیار بالاتر است زیرا کک و زغال ماده اولیه تولید آن به شمار می رود.

این صاحب نظر صنعت فولاد کشور تصریح کرد: در سال های گذشته سهمیه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن مواد اولیه برای این کارخانه مصوب شد و نیاز است این سهمیه به صورت مستمر در اختیار قرار بگیرد‌ تا فرایند تولید بدون دغدغه ادامه یابد.

سعد محمدی بیان کرد: ذوب آهن اصفهان با سبد متنوع محصولات در پروژه های عمرانی گوناگون کشور نقش آفرینی موفقی داشته است و لذا مسئولین باید حمایت ویژه ای از این کارخانه داشته باشند و سنگ آهن دانه بندی مورد نیاز آن را تامین کنند.

وی گفت: ذوب آهن با شرکت در مزایده، معدن ققنوس را به حق برنده شد اما این کارخانه پتانسیل های فراوانی برای تولید دارد و نداشتن مواد اولیه نباید این تولید را معطل بگذارد‌.

 

دیدگاهتان را بنویسید