241689

مدیرعامل: گروه ملی صنعتی فولاد ایران به شرایط بد گذشته باز نخواهدگشت

دنیای معدن- مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با اشاره به تنش‌های کارگری و اختلال در روند تولید این شرکت در سال‌های اخیر بیان کرد: این مجموعه صنعتی بزرگ کشور با بهره گیری از نیروی انسانی توانمند و متخصص و استفاده از ظرفیت‌های موجود، به طور قطع به شرایط بد گذشته باز نمی‌گردد.

به گزارش دنیای معدن، علی محمدی چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبر در محل گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز افزود: زمانی بود که دغدغه پرداخت حقوق کارگران در ماه آینده وجود داشت ولی هم اکنون به سرمایه گذاری در بخش‌های این مجموعه صنعتی که حدود ۶ دهه از عمر آن می‌گذرد با هدف افزایش تولید محصولات فولادی و نوردی ورود می اندیشیم و امیدواریم با برنامه های ریزی صورت گرفته، این واحد بزرگ صنعتی به سال‌های اوج خود بازگردد.

 

محمدی به تجمع‌های کارگری در گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال های اخیر که وی آن را "بحق" خواند اشاره کرد و افزود: پرونده تجمع‌های کارگری با ازسرگیری تولید محصولات فولادی بسته شده است و هم اکنون سطح رضایت مندی کارگران به عنوان بزرگترین سرمایه انسانی شرکت در حد مطلوب قرار دارد.

وی گفت: گروه ملی صنعتی فولاد ایران با ۲۷۰هکتار زمین، هشت خط تولیدی و ۶ کارخانه با سه هزار نیرو ، حدود ۴۰ درصد سهام شرکت فولاد اُکسین را دارد و به جهت تنوع در محصولات نوردی هم سطح و هم تراز شرکت ذوب آهن اصفهان است.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران به روند تولید در این شرکت در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ حدود ۱.۷میلیون تُن تولید داشتیم ولی پس از آن با قضایای گروه آریا و مشکلات بعدی، تولید به ۴۰۰هزار تُن و در نهایت به ۹۷هزار تُن رسید.

محمدی افزود: در سال ۱۳۹۵ این گروه ملی صنعتی فولاد ایران به بانک ملی ایران واگذار شد و از سال ۱۳۹۷ به این طرف ظرفیت تولیدی شرکت بهتر شده است.

هدف گذاری ۴۷۰هزار تُن تولید در سال ۱۴۰۱

مدیر عامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران در فراز و فرودهای زیاد در این شرکت به خصوص پس از واگذاری به بخش خصوصی و سپس بازگشت مالکیت آن به دولت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه هدف گذاری ۴۷۰هزار تُن محصولات فولادی در این شرکت در سال جاری محقق خواهد شد و در صورت نبود قطعی برق و تولید ۱۰۰ هزار تُن در اسفند ماه، به رقم ۴۷۰هزار تُن در سال جاری خواهیم رسید.

وی گفت: تولید در مجموعه صنعتی در سال ۱۳۹۸ حدود ۲۴۰ هزار تُن ، ۱۳۹۹ حدود ۴۷۰هزار تُن ، ۱۴۰۰ حدود ۳۶۰هزار تُن بوده و امسال به ۴۷۰هزار تُن تولید خواهیم رسید.

محمدی یکی از دلایل کاهش تولید در این گروه صنعتی، محدود در مصرف گاز و قطع طولانی مدت برق عنوان و ابراز امیدواری کرد در سال آینده با برطرف شدن این محدودیت ها روند تولید جهش قابل توجهی داشته باشد.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران همچنان ضررده است

محمدی در این نشست خبری گفت: در صورت رسیدن به تولید سالانه ۸۰۰هزار تن محصولات فولادی و نوردی، این مجموعه صنعتی وارد مرحله سود دهی خواهد شد.

وی گفت:ظرفیت تولیدی این واحد صنعتی حدود دو میلیون تُن در سال است که در صورت استفاده از ظرفیت‌هایی که هم اکنون بخش مهمی از آن در این مجموعه صنعتی وجود دارد و همچنین تامین سرمایه درگردش ، اجرای مصوبات ستاد تسهیل استان و همراهی بانک ها ، دسترسی به این ظرفیت دو میلیون تُن در دسترس است.

شروع عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه فولادسازی به ظرفیت ۴۳۰هزار تُن با حضور معاون اقتصادی رییس جمهور

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه فولادسازی به ظرفیت سالانه ۴۳۰هزار تُن شمش فولادی فردا پنجشنبه با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور در اهواز شروع می‌شود.

وی گفت:فاز دوم کارخانه فولادسازی که بخش مهمی از تجهیزات آن در محوطه این مجموعه صنعتی وجود دارد با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون یورویی(۲۰هزار میلیارد ریال) در مدت ۶ تا ۹ ماه به بهره برداری خواهد رسید و عملا" ۴۳۰هزار تُن به ظرفیت تولیدی این مجموعه صنعتی اضافه و بخش مهمی از شمش مورد نیاز در داخل این شرکت تامین می‌شود.

محمدی گفت: با راه اندازی فاز دوم کارخانه فولاد سازی گروه ملی صنعتی فولاد ایران ۴۰۰ فرصت اشتغال جدید شکل خواهد گرفت.

وی از آزمون استخدامی برای به‌کارگیری ۳۲۳ نفر در این مجموعه در روز جمعه پنجم اسفند ماه خبر داد و افزود: امسال ۱۵۰نفر نیروی جدید در این مجموعه به کار گرفته شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید