241468

عملیات اجرایی ۲ پروژه تولیدی در هرمزگان آغاز شد

دنیای معدن: با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان ایمیدرو عملیات اجرایی ۲ پروژه مهم در حوزه تولید کانتینر و تولید پودر گچ در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش دنیای معدن، در آیینی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان ایمیدرو، استاندار هرمزگان، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان اقتصادی 2 پروژه مهم در حوزه زیرساختی درمنطقه ویژه خلیج فارس کلنگ زنی شد. 

این پروژه‌ها شامل یک پروژه برای تولید کانتینر است، این واحد توسط شرکت داریک پارسیان در زمینی به مساحت 16 هکتار با هدف تولید کانتینر 25 هزار TEU با سرمایه‌گذاری 31.5 میلیون دلار آغاز شد که زمینه اشتغال برای 200 را فراهم خواهد کرد.

همچنین امروز عملیات اجرایی تولید پودر گچ با ظرفیت تولید 100 هزار تن و سرمایه‌گذاری 2.1 میلیون دلار در زمینی به مساحت سه هکتار توسط شرکت باریت فلات ایران آغاز می‌شود و این پروژه زمینه اشتغال 33 نفر فراهم می‌آورد. 

طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در زمینی به مساحت 2550 هکتار با اعتباری بالغ بر 3500 میلیارد تومان طی پنج سال به پایان می‌رسد.

مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت شرکت‌های جانمایی شده در این سایت تولید شمش فولاد، ورق فولاد، شمش سرب و روی، کانتینر، پودر گچ ، قیر و غیره خواهد بود.

در سایت توسعه منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس 18 شرکت سرمایه‌گذار جانمایی شده ‌و با 12 شرکت نیز در 297 هکتار، قرارداد منعقد شده  ‌و حجم سرمایه گذاری در این سایت به رقم قابل توجه 746.2 میلیون دلار رسیده ‌که زمینه اشتغال را برای 2109 نفر ایجاد خواهد کرد. 

سامانه کنترل و هدایت سیلاب، طراحی و اجرای معابر، شبکه برق رسانی و روشنایی معابر، گازرسانی و همچنین آبرسانی به سایت توسعه، جمع آوری و دفع فاضلاب، احداث خطوط ریلی و احداث مرکز مخابرات از جمله طرح‌های در دست اجرای منطقه ویژه در سایت توسعه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید