240844

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان مطرح کرد؛

چشم‌انداز ده‌ساله‌ی فولاد مبارکه، رشد تصاعدی و توسعه‌ی متوازن کمی و کیفی این شرکت است

دنیای معدن-مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: در چشم انداز ده ساله ای فولاد مبارکه باید رشد ملی بصورت تصاعدی اتفاق بیافتد و برای دستیابی به حداکثر سودآوری و بهره‌وری، توجه ویژه‌ای به توسعه‌ی عرضی و طولی مجموعه شده است که ورود به عرصه‌ی کسب‌وکارهای جدید، توسعه سبد محصولات متنوع و سرمایه‌گذاری در بالادست زنجیره، از جمله این اقدامات است.

به گزارش دنیای معدن، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین دوره همایش صد شرکت برتر (IMI۱۰۰) در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین بیان کرد: شرکت فولاد مبارکه طی ۲۵ سال گذشته همواره به عنوان یک شرکت برتر و پیشرو در عرصه اقتصاد و صنعت حضور فعال و مؤثر داشته است؛ اهتمام مدیران مجموعه نیز حفظ این برتری بوده است.

طیب‌نیا افزود: اما امروزه راهبرد اصلی مجموعه صرفاً حفظ جایگاه برتر نیست. در چشم انداز ده ساله ای که برای شرکت ترسیم کرده ایم، حفظ این برتری اولویت ما نیست و به عنوان یک شاخص تعیین‌کننده برای ارزیابی عملکرد خود به آن نگاه نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ما باید به صورت تصاعدی رشد ملی و مجموعه‌ی خود را رقم بزنیم و این چشم‌انداز محقق نمی‌شود مگر اینکه اقدامات متنوع و نوینی را اتخاذ کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه بیان کرد: اکنون فولاد مبارکه در نگاه استراتژیک خود و برای دستیابی به حداکثر سودآوری و بهره‌وری، توجه ویژه‌ای به توسعه‌ی عرضی و طولی مجموعه دارد؛ ورود به عرصه‌ی کسب‌وکارهای جدید، توسعه سبد محصولات متنوع و سرمایه‌گذاری در بالادست زنجیره، از جمله این اقدامات است.

وی افزود: پروژه‌های مختلفی در فولاد مبارکه به بهره‌برداری رسیده و همچنین در حال پیشرفت است که دستاورد آن کاهش چشمگیر واردات و افزایش سودآوری برای مجموعه و کشور خواهد بود.

طیب‌نیا ادامه داد: همچنین در حوزه‌های زیرساختی مثل برق، گاز و حمل‌ونقل نیز پروژه‌های متعددی در جریان است.

[چشم‌انداز ده‌ساله‌ی فولاد مبارکه، رشد تصاعدی و توسعه‌ی متوازن کمی و کیفی این شرکت است]

مدیرعامل فولاد مبارکه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایراسین مبنی بر اینکه اولویت فعلی مجموعه توجه ویژه به کدام حوزه است، تاکید کرد: نمی‌توان گفت که کدام یک از پروژه‌ها بر دیگری اولویت و برتری دارد. نگاه ما در مجموعه‌ی فولاد مبتنی بر رشد و توسعه‌ی متوازن است؛ حوزه محیط زیست، مدیریت آب و پسماند و کاهش آلاینده‌ها، بهبود زیرساخت‌ها، توسعه‌ی تکنولوژی تولید فولاد سبز و... همگی از اهمیت زیادی برخوردار هستند و باید همسو با یکدیگر پیشرفت کنند.

طیب‌نیا در پایان بیان کرد: لازمه‌ی دستیابی به همه‌ی این اهداف، برخورداری از سرمایه‌ی انسانی رشدیافته است؛ بنابراین ضروری است که آموزش و توسعه نیروی انسانی را نیز به موازات سایر حوزه‌ها پیش ببریم.

لازم به ذکر است در این همایش که با حضور مقامات و مدیران شرکت‌های برتر ایران، صبح امروز دوشنبه، ۳ بهمن ماه، توسط سازمان مدیریت صنعتی کشور، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، شرکت فولاد مبارکه به عنوان چهارمین شرکت برتر ایران و همچنین برترین شرکت از نظر شاخص «ارزش افزوده و سودآوری» در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید