240789

صنعت فولاد انگلیس یک تار مو تا فروپاشی

دنیای معدن: اتحادیه کارگری یونایت انگلیس می گوید که صنعت فولاد این کشور که ده ها هزار فرصت شغلی را در خود جای داده، فقط یک قدم تا فروپاشی فاصله دارد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از بی بی سی، اتحادیه کارگری یونایت انگلیس با ارسال نامه ای به گرند شاپس، وزیر تجارت این کشور، خواستار رسیدگی فوری و حمایت دولتی برای بحران صنعت فولاد این کشور شد.

این اتحادیه دولت انگلیس را به کم کاری در حمایت از صنعت فولاد متهم کرده و می گوید دولت این کشور باعث شده تا این صنعت به یک قدمی بحران برسد. دولت انگلیس هم اعلام کرده که حل مشکل صنعت فولاد یکی از اولویت های لندن است.

استیو ترنر، یکی از سرپرستان اتحادیه یونایت، می گوید: صنعت فولاد انگلیس به خاطر بروز چند مشکل دچار بحران شده است.

وی در نامه مذکور نوشته که دلیل مشکلات موجود اقدامات خود دولت انگلیس است که رقابت پذیری کارخانه های انگلیس در بازارهای جهانی را کاهش داده است.

ترنر در این نامه تاکید کرده که به اذعان بسیاری از کارشناسان، صنعت فولاد انگلیس فقط یک تار مو تا فروپاشی فاصله دارد و این صنعت ده ها هزار کارگر ماهر و صدها هزار کارگر تازه کار را در خود جای داده است.

در واکنش به این نامه سخنگوی وزارت بازرگانی انگلیس گفته که موفقیت صنعت این کشور یکی از اولویت هاست و دولت به همکاری خود با فعالان این صنعت برای رسیدن به این هدف ادامه خواهد داد.

گفته می شود؛ وزارت خزانه داری انگلیس برای حمایت از صنعت فولاد این کشور 300 میلیون پوند کمک مالی در نظر گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید