240668

چهار طرح توسعه ای که به داد گروه ملی فولاد رسید / بازگشت پرقدرت به بازار

دنیای معدن: گروه ملی صنعتی فولاد ایران با اجرای 4 طرح توسعه ای در تلاش است تا بازار از دست رفته در دهه 90 را باز پس گرفته و میزان صادرات خود را افزایش دهد. این طرح ها با سرمایه گذاری کمی در دستور کار قرار گرفته است اما تاثیرات بسیاری در توسعه بازار این مجموعه خواهد داشت. مجموعه ای که یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان و صادرکنندکان محصولات فولادی در کشور است.

به گزارش دنیای معدن، گروه ملی صنعتی فولاد ایران که اولین تولیدکننده محصولات نوردی محسوب می شود در یک دهه اخیر با ورود واحدهای دیگر نوردی با رقبای زیادی مواجه شده است.

این موضوع باعث شد تا این مجموعه توسعه هرچه بیشتر را در دستور کار خود قرار دهد. درواقع گروه ملی فولاد در تلاش است تا با توسعه سبد محصولات سهم خود در بازار داخلی و صادراتی را حفظ کند.

توسعه های جدید در این مجموعه که از سال گذشته کلید خورده است در کمترین زمان و سرمایه منجر به افزایش تولید و اشتغالزایی می شود.

همچنین با این چهار طرح توسعه ای علاوه بر افزایش کیفی محصولات، گروه ملی صنعتی فولاد به ظرفیت اسمی خود دست پیدا می کند که می تواند در بحث افزایش صادرات آن موثر باشد.

از دیگر دلایل مهم برای اجرای این چهار طرح موضوع باز پس گیری سهم این مجموعه در بازار است که بنا به دلایلی در دهه گذشته از دست رفته بود.

این چهار طرح با عنوان احیای گروه ملی صنعتی فولاد ایران آغاز به کار کرد که شامل، ارتقای ظرفیت تولید تا سقف ۹۰ درصد ظرفیت اسمی، توسعه کارخانه فولادسازی با تکمیل فاز ۲ فولادسازی به ظرفیت تولید ۴۳۰ هزار تن شمش، توسعه کارخانه کوثر با اجرای پروژه کلاف کوثر، توسعه کارخانه لوله سازی با اجرای پروژه تولید لوله درون چاهی کیسینگ و تیوبینگ صنعت نفت می شود که می تواند سبد محصولات این مجموعه را متنوع کند.

در حال حاضر چند پروژه در حوزه نورد در این مجموعه در حال اجرا است و پروژه فولاد سازی هم پیش می رود.

اجرای این پروژه ها به افزایش بهره وری و افزایش سوددهی در مجموعه ملی فولاد می شود. افزایش تحرکات در این زمینه باعث شد تا در آبان ماه این مجموعه به تولید ۵۶۰۰۰ تن محصول دست پیدا کند که نسبت به میانگین سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

شاید این رشد 100 درصدی در تولید اولین نشانه ها برای اثرات اجرای طرح های توسعه ای و نگاه بلند مدت مدیران گروه ملی فولاد باشد که در ادامه می تواند بر میزان صادرات آن هم تاثیرات مثبتی داشته باشد.

گروه ملی فولاد ایران در حالی در کنار اجرای طرح های توسعه ای موفق به رشد 100 درصدی محصولات شده است که در دهه 90 با مشکلات پیش آمده عملا روند رشد در آن متوقف شده بود.

به نظر می رسد روند رو به رشد و رفع مشکلات گذشته در این مجموعه امروز به بهبود وضعیت نیروی انسانی ختم شده و 3 هزار نفر شاغل در این مجموعه در بحث دریافت ها با مشکلات کمتری روبرو هستند.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران در تلاش است با جبران گذشته و افزایش سبد محصولاتی خود علاوه بر افزایش سهم بازار داخلی، سهم صادراتی خود را هم افزایش دهد و ارز آوری بیشتری به همراه داشته باشد.تیتر20

 

دیدگاهتان را بنویسید