240148

اجرای پنج طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان به پایان رسید

دنیای معدن: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اجرای پنج طرح از ۱۷ طرح مربوط به تکمیل پروژه زنجیره فولاد استان به پایان رسید.

به گزارش دنیای معدن، بختیار خلیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای تکمیل پروژه زنجیره فولاد کردستان ۳۴۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه بزرگ برای چهار هزار و ۳۲۱ نفر اشتغالزایی می شود، افزود: برای تکمیل پروژه زنجیره فولاد ۱۷ طرح به بهره برداری می رسد که از این تعداد تاکنون اجرای پنج طرح در شهرستان های بیجار، سقز، قروه و دیواندره به پایان رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه عملیات اجرایی سایر طرح ها هم در دست اقدام است، گفت: پیگیری و حمایت از طرح های صنعتی پیشران در استان به طور جدی پیگیری می شود چرا که توسعه این بخش می تواند نقطه امید بخشی برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان باشد.

خلیقی با بیان اینکه زنجیره فولاد شامل تولید سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و سپس ورق گرم فولاد است، یادآور شد: در حال حاضر تا مرحله کنسانتره در سطح شهرستان های مختلف استان تولید داریم و فازهای بعدی هم در دست اقدام بوده و در مجموع می توان گفت که زنجیره فولاد استان در مرحله احداث است.

وی با اشاره به اینکه مجری این پروژه مهم مشخص شده و طی قراردادهای سال گذشته و امسال، هم اکنون در مرحله مقدمات احداث فاز صنعتی است، گفت: تکمیل زنجیره فولاد در کردستان همواره به عنوان یکی از طرح‌های پیشران استان مطرح و تاکنون تفاهم نامه هایی هم در این راستا منعقد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان از دیگر مهمترین بحث های حوزه صنعت را تقویت و حمایت از صنایع خرد خواند و بیان کرد: از ۹۶۶ واحد صنعتی موجود در استان، صنایع خرد توسعه قابل قبولی داشته است.

خلیقی اظهار کرد: توسعه بخش صادرات محور نیز یکی دیگر از سیاست های این سازمان است و با توجه به هماهنگی های انجام شده توسط کارگروه های حوزه صنعت و توسعه صادرات استان برنامه ریزی و اهداف خاصی برای توسعه این بخش نیز تبیین شده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی شستا در سفر ریاست جمهوری طرح های با پتانسیل بالای شهرستان های استان، بررسی و طراحی شده است، ادامه داد: برای شهرستان‌های سنندج و بانه در زمینه تولید لوازم خانگی و برای سقز نیز در حوزه پتروشیمی و سیلیس طرح هایی تدوین شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید