239439

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

صدور دستورالعمل‌های خلق الساعه، مشکل بزرگ صادرات محصولات فولادی است

دنیای معدن: مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: صدور دستورالعمل های خلق‌الساعه یکی از مشکلات بزرگ شرکت‌های فولادی و صادرکنندگان کشور است.

به گزارش دنیای معدن، علی محمدی، مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران در گفتگو باخبرنگار ایراسین، افزود: صدور دستورالعمل‌های خلق‌الساعه باعث ایجاد مشکلات اساسی برای صادرکنندگان می شود؛ در حالی که پیشتر طرح آزادسازی کامل صادرات در کشور مطرح بود.

وی اظهار داشت: قطع برق و گاز یکی دیگر از مشکلات اساسی صنعت و صنایع فولادی است و امیدواریم با ارائه راهکارهای مناسب توسط دست‌اندرکاران در این زمینه، شاهد رفع قطعی برق و گاز در صنعت فولاد کشور باشیم.

محمدی با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران یادآور شد: خوشبختانه شرکت‌های فولادی برای حضور در این نمایشگاه استقبال خوبی کرده‌اند و با همفکری و تعامل در این نمایشگاه می‌توانند برای رفع مشکلات زنجیره صنعت فولاد رایزنی کنند.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران در عین حال تأکید کرد: فقط نشست‌های شرکت‌های فولادی در این نمایشگاه رهگشا نیست و باید با حضور مدیرانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها در این نمایشگاه و طرح مشکلات و چالش‌های صنعت نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند.

محمدی تاکید کرد: بدون شک شرکت‌های فولادی به تنهایی نمی توانند کار را پیش ببرند و انتظار ما از مدیران دولتی این است که با حضور در این نمایشگاه و مذاکره با فولادسازان بتوانند چالش‌های صنعت فولاد را به حداقل برسانند، زیرا که در این نمایشگاه فولادسازان می توانند مشکلات را مطرح و راه حل های آن را نیز ارائه دهند.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران تصریح کرد: مدیران دولتی اگر به تنهایی و با فکر و اندیشه خود تصمیم بگیرند، مشکلات زیاد می شود. لذا امیدواریم با حضور اعضای انجمن فولاد کشور که حاصل تجربه فعالان صنعت فولاد ایران است، بسیاری از مشکلات در این صنعت حل و فصل شود.

محمدی افزود: شرکت های فولادی و فولادسازان سر منشأ افزایش تولید ناخالص ملی و ورود ارز به کشور هستند و امیدواریم با ارائه راهکارهای مناسب شاهد بهبود وضعیت و اوضاع کاری فولادسازان کشور باشیم.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران تاکید کرد: فولادسازان در زمستان با کمبود گاز و در تابستان با کمبود برق مواجه شوند؛ زیرا این وضعیت باعث لطمه به سرمایه‌گذاری در این صنعت می شود.

محمدی بیان کرد: ظرفیت سازی در صنعت فولاد کشور تاکنون نیازمند سرمایه گذاری های زیادی بوده است و باید از این سرمایه گذاریها به نحوه مناسبی استفاده شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های تولید فولاد در کشور که با میلیاردها دلار سرمایه گذاری به وجود آمده است نباید اجازه داد این ظرفیت با کمبود و قطعی برق و گاز در آینده به خطر بیافتد و با بومی‌سازی تجهیزات و قطعات باید به پایداری صنعت فولاد کشور کمک شود؛ زیرا با تولید تجهیزات در داخل کشور بسیاری از هزینه‌های فولادسازان کاهش پیدا می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید