239435

رئیس مهندسی متالورژی واحد مهندسی فولاد خوزستان مطرح کرد:

رشد و توسعه صنعت فولاد کشور با حمایت فولاد مبارکه از شرکت های دانش بنیان

دنیای معدن- رئیس مهندسی متالورژی واحد مهندسی فولاد خوزستان گفت: حمایت هایی که شرکت‌های بزرگ مانند فولاد مبارکه یا فولاد خوزستان از شرکت‌های دانش بنیان داشتنه اند باعث شده آنها با توسعه بیشتر خود در تولید محصولات و برطرف کردن مشکلات شرکت‌های دیگر در رشد و توسعه این صنعت تأثیر بسیاری داشته باشند.

به گزارش دنیای معدن، محمدتقی محمدی رئیس مهندسی متالورژی واحد مهندسی فولاد خوزستان در حاشیه نمایشگاه ایران متافو در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، اظهار کرد: نمایشگاه ایران متافو قوی‌ترین نمایشگاه در صنعت فولادی و فلزی کشور است و نقطه عطفی برای تمام تأمین‌کنندگان و عرضه‌کنندگان این صنعت است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه متافو امسال رشد کمی و کیفی خوبی داشته است، تصریح کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته بسیاری از شرکت‌های بزرگ و حتی شرکت‌های جدید در نمایشگاه متافو حضور دارند و آخرین محصولات و دستاوردهای خود را عرضه می کنند..

رئیس مهندسی متالورژی واحد مهندسی فولاد خوزستان درخصوص اهمیت توجه به شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: فولاد خورستان توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان را به عنوان یک الزام قانونی در تهیه اسناد، مناقصه‌ها و قراردادها لحاظ کرده است و از این شرکت‌ها به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های تأمین‌ یا مهندسی استفاده می‌کند.

وی اظهار کرد: فولاد خوزستان در زمینه سیستم‌های تصفیه و فرآیندهای آب و کاتالیست‌های احیاء در سال‌های اخیر از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده‌های بسیاری کرده است و با حمایت هایی که شرکت‌های بزرگ مانند فولاد مبارکه یا فولاد خوزستان از این شرکت‌ها داشتنه اند؛ آنها توانسته‌اند با توسعه بیشتر خود در تولید محصولات و برطرف کردن مشکلات شرکت‌های دیگر در رشد و توسعه این صنعت تأثیر بسیاری داشته باشند.

وی در زمینه چالش‌های پیش روی شرکت‌های فولادی، گفت: در یکسال گذشته که بازارهای ایران تحت تأثیر بازارهای جهانی فولاد بوده بزرگترین چالش صنایع فولادی، فروش و صادرات محصولات بوده است و همچنین وضعیت تحریم‌ها هم در تامین مواد اولیه و قطعات چالش‌های بزرگی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به مصرف کننده‌های نهایی در صنعت فولاد که معمولا کارخانه‌های نوردی یا شرکت‌های انتفال سیالاتی خطوط گاز و نفت هستند فولاد خورستان تلاش کرده است به سمت تولید گریدهای خاص فولادی برود تا بتواند نیاز بهره‌بردار نهایی که شرکت‌های پایپینگ نفت و گاز هستند را از طریق محصولات جدید با گریدهای باکیفیت در دستور کار خود داشته باشد که البته پروژه‌های بعدی فولاد خوزستان نیز با همین تفکر درحال راه‌اندازی و اجراست.

 

دیدگاهتان را بنویسید