239351

سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی برای توسعه طرح های فولادی سنگان خواف

دنیای معدن-مدیرعامل شرکت فولاد سنگان گفت:شرکت فولاد سنگان، نخستین شرکتی است که سیستم مکانیزه انباشت باطله خشک راه اندازی کرده است.

به گزارش دنیای معدن، علی امرایی مدیرعامل شرکت فولاد سنگان با اشاره به اینکه این شرکت برای توسعه طرح های فولادی سنگان خواف ۲۰۰ هزار میلیارد ریال دیگر سرمایه گذاری می کند، گفت: این طرح ها شامل توسعه طرح های کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و نیروگاه بادی می شود.

او افزود: شرکت فولاد سنگان، نخستین شرکتی است که سیستم مکانیزه انباشت باطله خشک را با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و با سرمایه گذاری ۱۵هزار میلیارد ریال راه اندازی کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان اجرای طرح انباشت باطله خشک را در شرق کشور بی نظیر دانست و ادامه داد: این پروژه در سطح بین المللی فقط در برزیل و استرالیا اجرا شده است.

امرایی بیان کرد: کارخانه های کنسانتره و گندله شرکت فولاد سنگان بالای ۲۰ درصد از ظرفیت خود تولید می کنند و برای صیانت از هوای پاک، هم زمان با افتتاح طرح های فولادی این شرکت، سیستم فیلتراسیون نیز نصب شد.

او تصریح کرد: در صورت تکمیل طرح انتقال آب از دریای عمان به معادن سنگ آهن سنگان، ۵۰ میلیون متر مکعب آب در افق ۱۴۰۴ قرار است انتقال یابد که با این کار، معادن سنگ آهن سنگان به هیچ منبع آبی دیگری نیاز نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان ایجاد مزرعه نیروگاه بادی با توان تولید ۲۰۰ مگاوات را از دیگر طرح های پیش روی فولاد سنگان دانست و تاکید کرد: مجوز های این نیروگاه اخذ و در دو مرحله ۱۰۰ مگاواتی احداث می شود.

امرایی اظهار کرد: با مشارکت و همکاری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان اولین پردیس صنایع معدنی دانش بنیان خراسان رضوی در منطقه سنگان خواف راه اندازی و صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان تأسیس می شود.

او افزود: در راستای بومی سازی دانش برای تأمین و ساخت ۱۶۱۰ قطعه صنعتی حدود ۸.۵ میلیون یورو در شرکت فولاد سنگان صرفه جویی اقتصادی شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان ادامه داد: تاکنون ۲۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در شرکت معدنی فولاد سنگان به کارگیری شدند که بالغ بر ۷۵ درصد آن ها از جویندگان کار بومی هستند، همچنین با اجرای طرح های توسعه ای حدود ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کارگر دیگر جذب خواهند شد.

امرایی همچنین پیرامون نظارت بر پرداخت کامل و به موقع دستمزد کارگران بیان کرد: در قرارداد هایی که با پیمانکاران داریم آن ها متعهد به پرداخت حقوق کارگران در پایان هرماه هستند و چنانچه پیمانکاری در پرداخت حقوق کارگران تعلل کند این شرکت راسأ اقدام به پرداخت حقوق کارگران می کند و در صورتحساب پیمانکار، ۲۰ درصد جریمه لحاظ خواهد کرد.

او تصریح کرد: ذخیره قطعی معادن سنگ آهن سنگان مشخص شده و طرح های اکتشافی ذخایر جدید نیز در حال اجرا است، کنسرسیومی متشکل از چند وزارتخانه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده تا کار های معدنی معادن سنگ آهن افغانستان توسط ایران انجام شود که در صورت به نتیجه رسیدن این موضوع شرکت فولاد سنگان آمادگی کامل برای حضور در معادن سنگ آهن افغانستان را دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان از اینکه عده ای اغلب تصادفات و سوانح جاده ای در خواف را به جاده ها ربط می دهند و جاده های خواف را جاده مرگ می نامند و به نوعی به معادن سنگ آهن سنگان مرتبط می سازند ابراز گلایه و تاکید کرد: خطا های انسانی در سوانح رانندگی را نمی توان به جاده نسبت داد.

امرایی اظهار کرد: این شرکت سهم خود را برای ساخت قطعات یک و ۱۰ به وزارت راه و شهرسازی برای چهار بانده شدن مسیر مواصلاتی سنگان تا تربت حیدریه پرداخت کرده و بدهی ندارد و امید می رود به زودی کار ساخت قطعات ۲ و ۹ مسیر مواصلاتی که از پیش گفته شده آغاز شود.

او در خصوص مسئولیت های اجتماعی فولاد سنگان افزود: ۵۰ درصد سهم این شرکت در ساخت ۴۵ کلاس درس به سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس واریز شده و ۷ مدرسه ۶ کلاسه احداث شد.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان ادامه داد: شرکت فولاد سنگان علاوه بر این ها در تأمین ماسک، ونتیلاتور، کپسول اکسیژن و مواد ضد عفونی کننده و سرنگ آمپول در دوره کرونا، ساخت پل های باکسی، تأمین یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات بروز، تجهیزات پزشکی برای لیزر چشم و عمل های چشم پزشکی، تأسیس صندوق های خرد روستایی، طرح های آب رسانی و جاده سازی و بسته های معیشتی برای محرومان منطقه مشارکت داشته است.

مجموعه کانسار های سنگ آهن سنگان در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۶۸ کیلومتری جنوب غربی تایباد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در استان خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید