238804

ادامه روند کاهشی در بازارهای جهانی فولاد

دنیای معدن: گزارش هفتگی بازارهای فولاد منتشر شد.

سنگ آهن

به گزارش دنیای معدن، در هفته ای که گذشت متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد در چین پس از نوساناتی روند رو به بهبود داشت و از حدود ۸۴ آخر هفته قبل به حدود ۹۴ دلار هر تن سی اف آر چین هم رسید.

در کل نقدینگی بازار ضعیف بود و بسیاری سیاست انتظار در پیش گرفته بودند. ولی تا پایان هفته با این که آمار ابتلا به کرونا هم افزایش داشت شدت برخی محدودیت های کرونایی کم شد و به بهبود قیمت کمک کرد.

قراضه

هفته گذشته بازارهای قراضه نزولی بودند. در بازار واردات قراضه در ترکیه متوسط قیمت قراضه سنگین ۸۰-۲۰ تا ۱۰ دلار افت داشت و به ۳۴۴ دلار هر تن سی اف آر رسید. جو بازار همچنان منفی است و ظاهرا خریداران تا رساندن قیمت به ۳۰۰ تا ۳۱۰ دلار هم تلاش خواهند کرد.

قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن نیز افت داشت و از ۳۲۱ دلار به ۳۱۳ دلار هر تن فوب رسید. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز با ۱۶ دلار افت به ۳۷۸ دلار هر تن سی اف آر رسید.

بیلت

هفته گذشته میلادی متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس حدود ۴۹۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه بود که تا ۱۰ دلار کاهش قیمت داشت. در بازار واردات چین بیلت از ۴۳۵ دلار هفته قبل به ۴۴۲.۵ دلار هر تن سی اف آر رسید. در بازار داخلی چین نیز قیمت بیلت تا ۱۰ دلار افت داشت و ۴۹۲ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت از ۴۹۱ دلار به ۵۱۰ دلار هر تن سی اف آر بهبود داشت. بیلت صادراتی ایران نیز ۵ دلار ارزان تر از هفته قبل شده به ۴۶۳ دلار هر تن فوب رسید.

مقاطع

هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی به گزارش پلاتس از ۵۴۴ دلار به ۵۳۵ دلار هر تن فوب رسید.میلگرد صادراتی ترکیه از ۶۴۵ دلار به ۶۳۷ دلار هر تن فوب کاهش داشت.

همچنین در بازار داخلی امریکا میلگرد در ۹۸۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت.در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد تا ۵۰ یورو ارزان تر شده ۸۰۰ یورو هر تن درب کارخانه شنیده شد.

ورق

هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی سی آی اس تا ۲۰ دلار افت داشت و ۵۴۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه ثبت شد. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از ۵۱۴ تا ۵۲۶ دلار به ۵۱۷ تا ۵۳۰ دلار هر تن فوب رسید.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم ۱۰ یورو افت داشت و ۶۴۰ یورو هر تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی آمریکا هم ورق گرم تا ۵۰ دلار کاهش داشته و۶۵۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبت شد.

همچنین اسلب صادراتی سی آی اس ۱۵ دلار ارزان تر شده و ۴۳۰ دلار هر تن فوب شنیده شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید